کتابخانه مشارکتی کانون شهید خجسته‌روز شهر آبیک به همت انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک و اداره آموزش و پرورش این شهرستان افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور علی فرخ‌زاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی رحمانی فرماندار آبیک و دیگر مسؤولان این شهرستان کتابخانه مشارکتی کانون شهید خجسته‌روز شهر آبیک افتتاح شد.

کتابخانه مشارکتی کانون شهید خجسته‌روز 120 مترمربع مساحت دارد که با هشت هزار جلد کتاب تجهیز و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در حاشیه افتتاح این کتابخانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در استان قزوین 34 کتابخانه نهادی و 31 کتابخانه مشارکتی موجود است.

رویا اسماعیلی افزود: در شهر قزوین پراکندگی مناسب و متقارن در زمینه وجود کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که موجب شده شهروندان هر نقطه شهری به نخستین کتابخانه عمومی دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر(ع) و امام رضا(ع) از سال‌های گذشته در شهر آبیک وجود داشته که در دهه فجر، کلنگ احداث  کتابخانه عمومی در شهر خاکعلی به زمین زده شد که با مشارکت شهرداری خاکعلی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی  استان قزوین احداث می‌شود.

این مسؤول با اشاره به افتتاح کتابخانه تلفنی و مشارکتی شهر خاکعلی در روز گذشته با حضور مسؤولان قزوین و آبیک اضافه کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت 80 مترمربع با 10 هزار جلد کتاب راه‌اندازی شده که مورد استقبال بسیار خوب مردم این شهر قرار گرفته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، راه‌اندازی کتابخانه تلفنی شهر خاکعلی را مُسکِن و امر موقتی برای دوستداران کتاب جمعیت مشتاق این شهر دانست و خاطرنشان کرد: این شهر با پنج هزار نفر جمعیت فاقد کتابخانه بود که در حال حاضر کتابخانه مشارکتی راه‌اندازی شده که با احداث کتابخانه جدید در زمین کلنگ‌زنی شده، مردم شهر خاکعلی از نعمت کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.

اسماعیلی اذعان کرد: در حال حاضر مشکل اصلی، نبود کتابخانه نیست بلکه باید گفت به نوعی میل و رغبت و شور و اشتیاق و حضور مردم در کتابخانه‌ها کم‌رنگ‌تر شده که باید به این امر توجه شود و در تقویت آن گام برداشت.

وی افزود: طی تحقیق به دست آمده و مطالعه شده نشان می‌دهد ایرانی‌ها روزانه هفت تا هشت ساعت در شبکه‌های مجازی در حال جستجو هستند که برخی اوقات بی‌نتیجه بوده و خروجی مطلوب ندارد.

این مسؤول ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را ضروری و نقش رسانه‌ها را در معرفی کتابخانه‌ها و یاری رساندن مسؤولان در امر کتابخوانی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از خود خانواده‌ها باید آغاز شود و ضرورت و اولویت این مهم باید در بین خانواده‌ها مطرح و توسعه یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و افزایش سرانه آن صرفاً رسالت کتابخانه‌های عمومی نیست، اضافه کرد: برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، همت و جهاد همگانی دلسوزان و افرادی که دغدغه‌های فرهنگی دارند، لازم و ضروری است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آحاد جامعه باید به الگوی سبک زندگی اسلامی توجه کرده و برای هویت و اصالت ایرانی و اسلامی که قدمت تاریخی کهن دارد، گرایش ویژه داشته باشند که با ترویج فرهنگ‌دوستی و کتابخوانی می‌توان در تحقق منویات رهبری گام‌های مؤثری برداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار