نمایشگاه صنایع دستی شهرستان آبیک با حضور معاون استاندار قزوین و مسؤولان شهرستان آبیک افتتاح و جشنواره غذا در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 06 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، رویا اسماعیلی مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، علی رحمانی فرماندار آبیک و دیگر مسؤولان این شهرستان نمایشگاه صنایع دستی افتتاح و جشنواره غذا در کانون شهید خجسته‌روز این شهرستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود که با پیروزی آن تحول بزرگی در حوزه فرهنگ صورت گرفت.

علی فرخ‌زاد افزود: با توجه به تأکیدات فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر در سبک زندگی، لازم است که در تمام ابعاد زندگی آحاد جامعه تغییر تحقق یابد.

وی ادامه داد: توجه به ذائقه و سلامت در مصرف انواع خوردنی‌ها شادابی، نشاط و تقویت روحیه را برای انسان به همراه دارد.

این مسؤول با اشاره به محدودیت منابع انرژی در کشور اضافه کرد: مردم از حامل‌های انرژی باید به نحو احسن استفاده کنند و فرهنگ درست مصرف کردن را در خود تقویت کنند.

به گزارش فارس، در نمایشگاه صنایع دستی بانوان شهرستان آبیک هنر دست 40 هنرمند و پنج استادکار، مربی و کارآفرین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک به نمایش گذاشته شده است.

از جمله غرفه‌های موجود در این نمایشگاه به می‌توان به غرفه‌ هنر معرق اشاره کرد که شامل تابلوهایی از آیات الهی، شعر، طبیعت، جاسوئیچی و میز دایره‌وار بود.

در این نمایشگاه بافت سبدهای چوبی با استفاده از ترکه درخت بید و آلبالو با دست به نمایش گذاشته شده بود که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

همچنین در این نمایشگاه آثاری از گلیم‌بافی، کیف‌های چرمی، سوزن‌دوزی سنتی، هفت سین، گردن‌بندهای سنگی و قلمدان چوبی به چشم می‌خورد.

دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عضو کانون شهید خجسته‌روز شهر آبیک هم با ساخت شکلک‌هایی از خاک رس و ماکارونی هنر خود را به نمایش گذاشته بودند.

*غذاهای محلی در جشنواره به نمایش گذاشته شد

بنابر این گزارش، جشنواره غذا هم با حضور مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک برگزار شد.

در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های مختلف کشور توسط دانش‌آموزان دبیرستان‌های مختلف شهرستان آبیک به نمایش گذاشته شده بود.

از جمله غذاهای محلی به نمایش گذاشته شده در جشنواره می‌توان به کله‌جوش و کوفته تبریزی، خورشت خلال بادام کرمانشاه، فسنجان(کردکرماج) رودبار، چکدرمه ترکمن، تاس کباب اصفهان، دُیماج قزوین، ناردون مازندران، میرزاقاسمی گیلان، سوپ شیر کردستان اشاره کرد.

آش رشته، آش دوغ، باقالی‌پلو با مرغ و بادمجان شکم‌پر از دیگر غذاهایی بود که در این جشنواره به نمایش گذاشته شده بود.

در پایان به نفرات برتر شرکت‌کننده در جشنواره غذا، مسؤول و مربیان کانون شهید خجسته‌روز شهر آبیک تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار