مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در استان قزوین گفت: مشکل اساسی اینجاست که برخی دستگاه ها به وظایف قانونی خود در قبال ایثارگران عمل نمیکنند.
کد خبر: ۳۸۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 27 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن 22 اسفند روز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهید برگزار شد، اظهار کرد: هدف و رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترئویج فرهنگ ایثار و شهادت است .
وی افزود: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه‌سازی کنیم، می‌توانیم شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به معنای ترجیح دادن منافع گروهی بر  منافع فردی و حزبی است، عنوان کرد: با این فرهنگ می توانیم مشکلات جامعه را رفع کنیم.
وی مشکل اساسی امروز جامعه را در همین حوزه دانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی ها برای منافع شخصی و حزبی، منافع همگان را نادیده میگیرند و یا به گونه ای شده که برای اثبات خود ، دیگران را نفی میکنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: نباید برای اثبات خود و یا جریان سیاسی مطبوع دیگران و دولت را نفی کنیم .
وی با اشاره به اینکه 22 اسفند به عنوان روز شهید معرفی شده اما بسیار ناشناخته مانده بود تا جایی که در سال 92 تنها یک و نیم درصد از اعضای جامعه از وجود چنین روزی مطلع بودند، اضافه کرد: این رقم در سال گذشته به 44 درصد رسید و امیدواریم امسال به 55 درصد نزدیک شود.
این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به سمت مردمی شدن هدایت شود، تأکید کرد: ورود مردم به عرصه ها و فعالیت های اجتماعی باعث ماندگاری آن کار می شود و به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی باید توسط مسوولان و مردم آگاه و بصیر باهمکاری یکدیگر اجرا شود.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه جنس ارایه خدمت ایثارگران با دیگران متفاوت است، افزود: این طور نیست که بگوییم آنها مستحق خدمت هستند بلکه این قشر جامعه صاحبان اصلی نظامند و باید هر خدمتی که می‌شود، با احترام و تکریم باشد.
وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را براساس مدرک و مستند قانونی در برابر خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارایه نمی‌دهند، گفت: اگر هر دستگاهی به تعهدات قانونی خود رد حوزه خانواده شهدا و ایثارگران عمل کند بدون شک شاهد کاهش بخش عمده ای از مشکلات این قشر از جامعه خواهیم بود.
این مسئول همچنین با اشاره به برخی از مشکلات خانواده شهدا و ایثارگر در استان قزوین بیان کرد: در حوزه وام و هدیه ازدواج فرزندان این خانواده ها تعهدات بنیاد شهید متوقف نشده و حتما پرداخت خواهد شد اما دستگاه ها نیز موظف هستند این هدیه ازدواج را به خانواده ایثارگر و شهید خود بپردازند که متاسفانه تا به امروز به صورت کامل صورت نگرفته است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به پرداخت وام مسکن نیز عنوان مرد: هر ساله تقریبا 50 درصد از وام ها محقق می شود و امسال نیز این رقم محقق خواهد شد اما به نظر می رسد با توجه به مراحلی که وجود دارد وام این دسته از متقاضیان در ابتدای سال آینده پرداخت شود.
وی همچنین از برپایی همایش نماد ملی ایثار جهت تجلیل از نقش بی بدیل و ماندگار آیت الله باریک بین در دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این همایش ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 19 اسفند در سالن همایش های شهید رجایی برگزار می شود.
حقایق پور در پایان یادآور شد: کاشت 200 اصله نهال به نام 200 شهید مفقودالاثر استان قزوین، اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارکر استان، برگزاری شبهای قرآنی، برگزاری یادواره شهدا و همچنین تجلیل از کارآفرینان برتر ایثارگر از جمله برنامه های روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار