مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سال جاری 3 هزار نفر از ایثارگران استان متقاضی دریافت وام مسکن هستند.
کد خبر: ۳۸۶۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور  اظهار کرد: 22 اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است به این مناسبت، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه 22 اسفند روز متعالی شدن ارزش‌های انسانی و از خود گذشتگی شهدا است، گفت: باید تلاش ‌کنیم تا ارزش‌های انسانی از جمله ایثار، شهادت، گذشت و فداکاری را در جامعه نهادینه کرده تا به موفقیت دست یابیم.

حقایق‌پور به برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: غرس یک هزار و 200 اصله نهال به نام شهدای مفقودالاثر، ویزیت رایگان عموم مردم در درمانگاه صابرین، نواختن زنگ ایثار در مدارس و تجلیل از کارآفرینان برتر از برنامه‌های دیگر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برنامه‌های دیگری هم در ایام بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مؤثر و تأثیرگذار است.

* بانک‌ها موظف به پرداخت 1000 وام مسکن هستند

حقایق‌پور با اشاره به پرداخت مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر گفت: طبق قانون هر ساله به تعداد از خانواده‌های شاهد و ایثارگر وام مسکن پرداخت می‌شود که در سال جاری مقرر شده به یک هزار نفر وام اعطا شود.

وی با اشاره به اینکه در پرداختن وام‌ها، بانک‌ها 50 درصد از تعهدات خود را عمل می‌کنند، عنوان کرد: مابقی تعهدات مدیران بانک‌ها عملیاتی نمی‌شود و همین بنیاد را دچار مشکل می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: در سال جاری با رایزنی‌های صورت گرفته، تلاش کردیم 100 درصد سهمیه وام‌ها به جامعه ایثارگران پرداخت شود.

* 3 هزار نفر از ایثارگران متقاضی وام مسکن هستند

این مسؤول با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی در دستور کار بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قزوین است، بیان کرد: گفت: تسهیل در خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران از مهم‌ترین اهداف الکترونیکی شدن است.

حقایق‌پور افزود: در سال جاری سه هزار نفر از ایثارگران برای دریافت وام مسکن ثبت‌نام الکترونیکی کردند که براساس اولویت‌بندی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انسانی همانند ایثار، گذشت و فداکاری از بزرگ‌ترین مشکلات اداره‌کل بنیاد شهید است، گفت: اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، بیشتر مشکلات برطرف می‌‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: بنیاد در حد توان و امکانات خود این فرهنگ را ترویج می‌دهد اما باید در این راستا مسؤولان هم به وظایف خود عمل کنند و گام‌های ارزنده‌ای بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار