مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: وضعیت سرانه فضای سبز استان حدود 200 مترمربع است که نسبت به سرانه کشور نامطلوب بوده و باید با توسعه این فضا بتوانیم به حد کشوری که 700 مترمربع است، برسانیم.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر اسداللهی در مراسم طرح کاشت نهال که همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: سال جاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری تعداد 300 هزار اصله نهال در بین شهروندان استان قزوین توزیع شده است.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه کاشت نهال حفظ وضع موجود بوده که در حال حاضر شرایط منابع طبیعی، شرایط مناسبی نیست چراکه شهرستان بویین‌زهرا با وضعیت بیابان‌زدایی مواجه شده است که نیاز به یک عزم جدی برای تمام دست‌اندرکاران دارد و باید اهتمام ویژه در حفظ منابع طبیعی داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: با توجه به مشکل تأمین آب در این استان، درختکاری باید در مناطقی صورت گیرد که بتوانیم آب مورد نیاز را تأمین کنیم و همچنین در مکان‌هایی که امکان کاشت درختان دیم وجود دارد، کاشت نهال انجام شود.

اسداللهی تصریح کرد: وضعیت سرانه استان قزوین حدود 200 مترمربع است که نسبت به سرانه کشور نامطلوب بوده و باید با توسعه فضای سبز بتوانیم به حد کشوری که 700 مترمربع است، برسانیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در دو بخش بوده که فضای سبز شهری در حوزه شهرداری است و در بعضی مواقع با اجرای پروژه‌های عمرانی موجب قطع درختان می‌شود اما به دنبال آن هستیم که به جای قطع درختان کاشت آن را جایگزین کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین عنوان کرد: هر اندازه‌ای که از منابع طبیعی استفاده می‌کنیم، وظیفه‌ای در قبال حفظ منابع طبیعی داریم که باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

اسداللهی یادآور شد: منابع طبیعی به‌ عنوان انفال متعلق به یک دستگاه و فرد خاص نبوده بلکه متعلق به عموم مردم است و همه مردم جامعه در حفظ و حراست از منابع طبیعی مسؤول هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار