در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قزوین
همزمان با پایان یافتن آخرین روزهای سال جاری، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر قزوین برگزار شد که مسؤولان اجرایی این شهر آمادگی خود را برای ایام نوروز اعلام کردند.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اداری مدیریت بحران استانداری قزوین ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد.

در این جلسه که مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی از جمله جمعیت هلال‌احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی، شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین حضور داشتند، هر یک از نمایندگان این دستگاه‌ها گزارش‌هایی از فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز و مشکلات آن را ارائه کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در این جلسه به آمادگی جدی‌تر و بیشتر مسؤولان نسبت به ارائه خدمات تأکید کرد و اظهار داشت: همکاری و مشارکت باید با تلاش بیشتر صورت گیرد تا شاهد بروز مشکلات احتمالی در ایام نوروز نباشیم.

رضا گروسی افزود: شرایط قزوین در ایام نوروز ویژه و خاص است چراکه بسیاری از مسافران این مسیر را برای عبور و مرور خود انتخاب می‌کنند و وجود چنین شرایطی می‌طلبد که مسؤولان تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم با اجرای مانور نوروزی در 25 اسفند ماه جاری آمادگی لازم برای ایام نوروز ایجاد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: باتوجه به اینکه اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی در سطح شهر طی ایام نوروز موجب بروز مشکل می‌شود، سعی کرده‌ایم انجام برخی از این پروژه‌ها همچون حفاری‌ها را متوقف کنیم که این امر یکی از مصوبات فرماندهی نیروی انتظامی است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین هم در ادامه این جلسه به وضعیت جوی و آب و هوای استان پرداخت و گفت: انتظار می‌رود تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده بارش‌هایی را در استان قزوین شاهد باشیم که برخی از این بارش‌ها با سرعت کم و برخی هم شدید پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی تنها مرجع پیش‌بینی هواشناسی را ارائه اطلاعات توسط کارشناسان و متخصصان اداره‌کل هواشناسی استان قزوین مطرح کرد و افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت هواشناسی این اداره‌کل مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگرمسؤولان از وضعیت آب و هوای در جریان باشند، می‌توانند فعالیت خود را به صورت جدی‌تر دنبال کنند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین بیان کرد: این اداره‌کل متولی اصلی رسمی دولت برای اطلاع‌رسانی است و در قبال اطلاعاتی که ارائه می‌دهیم، مسؤول هستیم.

بهارونداحمدی گفت: به صورت تقریبی 50 تا 70 ایستگاه هواشناسی در سطح استان قزوین وجود دارد که اطلاعات ارائه شده در آن جامع و کامل است.

رئیس پلیس راه استان قزوین هم در ادامه این جلسه گزارشی را از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای این استان ارائه کرد.

نصرالله بیگلری گفت: طی 11 ماه گذشته سال جاری در حوزه تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته کاهش وجود داشته و در تصادفات منجر به فوت هم کاهش 13 نفری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در حوزه راه اقدامات مؤثر و مناسبی با همکاری سایر مسؤولان ارگان‌های اجرایی پیش‌بینی شده که از نمونه آن می‌توان به آزادراه‌های استان قزوین اشاره کرد.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی محور قزوین_ رشت، نظارت بر ایستگاه‌های عوارضی اتوبان‌های قزوین به ویژه اتوبان قزوین_ زنجان از سایر اقدامات پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین هم در این جلسه به وضعیت مصرف آب در استان اشاره کرد و گفت: در هر 24 ساعت کارکرد، 50 لیتر کمبود آب در ثانیه وجود دارد و به عبارتی دیگر یک‌چهارم تولید کمبود آب در استان مشاهده می‌شود.

احمد هجران‌فر افزود: برای جبران کمبود آب استان قزوین، احداث 9 حلقه آب پیش‌بینی شده که این چاه‌ها در محدوده غرب استان قزوین (بخش‌های مهدی‌آباد، اقبالیه، چوبیندر) قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم هم صورت گرفته است.

وی مطرح کرد: مهم‌ترین پروژه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین، 16 حلقه چاه در منطقه بیدستان و 26 کیلومتر خط انتقال در این بخش است که با همت مسؤولان صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین تصریح کرد: بعد از هفت سال منتظر هستیم که طرح تأمین آب از قزوین انجام شود و سایر پروژه‌هایی که برای برخی از شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است، امیدواریم بخشی از آن‌ها تا سال آینده اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت استان قزوین هم در این جلسه تصریح کرد: این استان در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و 16 استان مسیر عبوری خود را از استان قزوین انتخاب می‌کنند.

نماینده سازمان پسماند و بازیابی شهرداری قزوین هم در این جلسه بیان کرد: برای مقابله با بروز سیلاب‌های احتمالی آمادگی لازم وجود دارد و بخشی از لایه‌روبی‌های این شهر توسط پیمانکار انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت بخشی از پروژه‌های عمرانی همچون حفاری‌ها تا ایام نوروز متوقف شده است.

گفتنی است در ادامه این جلسه سایر مسؤولان به موضوعات و مسائل مختلف پرداختند که از نمونه آن می‌توان به نبود فضای مناسب برای اسکان آتش‌نشانان اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار