استاندارایلام گفت؛استان ایلام همواره در معرض حوادثی چون آتش سوزی و ریزگرد است که برای مقابله با این معضل ها باید درختکاری انجام داد.
کد خبر: ۳۹۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 09 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز پنجشنبه در آئین درختکاری درمهران که از طریق ویدیو کنفرانس همزمان در چند استان کشور انجام شد گفت: استان ایلام از یکسو در معرض ریزگرد و غبار با منشا کشورهای همسایه است و از طرفی دارای اراضی بایر و بیابانی مستعد تولید گرد و غبار و ریزگرد است که در صورت بی توجهی شرایطی چون خوزستان را برای این استان ایجاد می کند.
 
وی افزود: با وجود مشکلات و کاستی ها ، در چند سال گذشته 40 هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان ایلام کاشت شده که با میانگین سالیانه 10 هزار هکتار در کشور بی نظیر است.
 
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام نیز دراین مراسم گفت : سپاه استان در پادگان‌های تحت امر خود 30 هزار اصله نهال کاشت کرده است.
 
سردار صادق حسینی اظهار کرد: امروز طی تفاهم نامه منعقد شده بین سپاه و منابع طبیعی پنج هزار و 500 هکتار از اراضی استان ایلام با مشارکت سپاه، بسیج سازندگی و منابع طبیعی درختکاری می شود.
 
وی افزود: استان ایلام همواره در معرض حوادثی چون آتش سوزی و ریزگرد است که برای مقابله با این معضل ها باید درختکاری انجام داد.
 
این مراسم با حضور مسئولان و یک هزار از اقشار مختلف بسیج در 15 کیلومتری شرق مهران برگزار شد.
 
آئین ویدئو کنفرانس درختکاری همزمان در استان های ایلام ، کرمانشاه، مازندان، بوشهر و سیستان و بلوچستان با حضور سرلشگر صفوی و جلالی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار