معاون اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
معاون اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: آمار عملکرد واکسیناسیون جمعیت دامی این شهرستان، در طول سال 95 به مرز یک میلیون نوبت سر دام نزدیک شد تا بیش از 100 درصد از پیش بینی سالیانه این اداره را محقق سازد.
کد خبر: ۴۰۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 16 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، عباس یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: طی یک سال گذشته درمجموع 905 هزار و 932 نوبت سر رأس دام در شهرستان بویین‌زهرا علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، امراض اختصاصی و واگیردار دامی واکسینه شده‌اند.

وی افزود : در سال95، بیش از 600 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی و افزون بر125 هزار رأس دام سبک و سنگین با هدف مبارزه با انگل‌های خارجی بیماری‌زا مورد سمپاشی گرفته است.

معاون اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: در راستای اجرای ماده 88 ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی پیرامون برون سپاری وظایف تصدی گرایانه دولت به بخش خصوصی از مجموع واکسیناسیون انجام شده، بیش از 50درصد از مجموع عملیات مبارزه با بیماری‌های دامی این شهرستان، توسط اکیپ‌های مایه‌کوب غیردولتی انجام شده که شامل واکسیناسیون علیه بیماری‌های تب برفکی دام سبک و سنگین، لمپی‌اسکین، بروسلوز و هاری بوده است.

گفتنی است، شهرستان بویین‌زهرا با دارا بودن بیش از 220 هزار رأس گوسفند و بز و حدود 45 هزار رأس گاو و گوساله، قطب پرورش دام سبک و سنگین کشور محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار