معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ایجاد شهرک کربن را در تامین نیازهای داخلی بسیار موثر دانست و گفت: بخش عمده صنایع کربن در کشور وارداتی است که با این کار می‌توانیم وابستگی خود را کاهش داده و به تولید ملی هم کمک کنیم.
کد خبر: ۴۳۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 11 June 2017
منوچهر حبیبی بعد از ظهر امروز  در جلسه بررسی ایجاد شهرک کربن و توسعه نیروگاه‌های بادی و خورشیدی که در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در استان قزوین در پی احداث صنایع‌های تک و سازگار با محیط زیست هستیم و در این مسیر از هیچ حمایتی فروگذار نمی‌شود.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی استان ظرفیت بسیار خوبی برای استقرار واحدهای تولیدی در بخش های مختلف ایجاد شده و بهتر است صنایع جدید در این مکان‌ها که زیرساخت‌ها در آن ایجاد شده مستقر شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: هر چند در خارج از نواحی صنعتی نیز آماده حمایت از ایجاد سرمایه گذاری‌های جدید هستیم اما بهتر است شهرک کربن هم در شهرک‌های آماده شده مانند شال و خرمدشت و آراسنج راه‌اندازی شود.

حبیبی ایجاد شهرک کربن را در تامین نیازهای داخلی بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بخش عمده صنایع کربن در کشور وارداتی است که با این کار می‌توانیم وابستگی خود را کاهش داده و به تولید ملی هم کمک کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: 15 نقطه برای استقرار شهرک کربن به سرمایه گذار پیشنهاد شده و آماده همه نوع همکاری با این طرح هستیم.

حبیبی ادامه داد: در استان قزوین 74 متقاضی احداث نیروگاه بادی و خورشیدی باظرفیت 2957 مگاوات هستیم که مجوز لازم صادر شده اما هنوز عملیاتی نشده است که باید تعیین تکلیف شود.

وی بیان کرد: به دلیل نداشتن متولی خاص در زمینه سرمایه گذاری نیروگاه‌های بادی و خورشیدی کارها بخوبی پیش نمی‌رود و شاید فقط نیمی از درخواست‌ها در حال پیگیری است که این وضعیت باید مشخص شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: اگر فرد سرمایه گذاری در سال‌های گذشته مجوز لازم رادریافت کرده باید پیگیر کار باشد تا به مرحله ابطال نرسد و ما نیز در یک بررسی مجدد به این وضعیت سامان می‌دهیم.

وی اضافه کرد: از این پس پیگیری و صدور مجوز برای متقاضیان احداث نیروگاه توسط شرکت توزیع نیروی برق استان انجام خواهد شد تا کارها تسریع شود.

حبیبی بیان کرد: برای تامین زمین و راه اندازی شهرک کربن در شهرک‌های صنعتی و خارج از این محدوده در صورت رعایت تکنولوژی روز و مسائل زیست محیطی آمادگی کامل داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار