استاندار قزوین گفت: مقاوم سازی مسکن روستایی برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در اولویت برنامه های استان است و از آن حمایت می کنیم.
کد خبر: ۴۷۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 02 August 2017
فریدون همتی روز سه شنبه در دیدار با معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مقاوم سازی ساخت و سازها در واحدهای روستایی موضوع مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ما نیز در استان به این موضوع اهمیت جدی می دهیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای تسریع در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی باید شرایط دریافت وام را تسهیل کنیم و در ضمانتها با شرایط مردم کنار بیاییم تا مردم رغبت بیشتری برای مقاوم سازی واحد خود داشته باشند.

وی بیان کرد: اولویت ما در حوزه روستایی توجه به مقاوم سازی مسکن روستاییان است و در این راه از هیچگونه کمک و حمایتی دریغ نمی کنیم.

همتی یادآورشد: برای کاهش مهاجرت روستاییان باید در کنار بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به معیشت و اشتغال ساکنان روستاها اهمیت دهیم که در این زمینه نیز با همکاری بانکها امیدواریم وضعیت مناسبی برای توسعه روستاها مهیا شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: گردشگری روستایی از مسائل مهمی است که می تواند به اقتصاد و معیشت روستاییان کمک کند و در استان قزوین ۱۵ روستا این قابلیت را دارند که برای توسعه بوم گردی اماده همکاری هستیم.

استاندار قزوین از تلاش مدیر و کارکنان بنیاد مسکن استان در مقاوم سازی مسکن روستایی تشکر کرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور امروز سه شنبه از روستاهای لوشکان و جهان آباد و اسفرورین که در حادثه طوفان آسیب دیده بود بازدید کرد و در جریان روند بازسازی این مناطق قرار گرفت.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار