رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در انتخاب شهردار قزوین از میان گزینه های احتمالی ترجیح اعضا شورا انتخاب فردی بومی با داشتن توانمندی کار در شهرداری است.
کد خبر: ۴۹۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 23 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، در حالی که همچنان شهروندان قزوینی منتظر اعلام نظر شورای شهر برای انتخاب شهردار هستند و گزینه هایی نیز برای عهده دار شدن سکان هدایت مدیریت شهری قزوین مطرح شده اما به نظر می رسد با مصاحبه رئیس شورای قزوین با خبرگزاری مهر بتوان حدس زد کلید دار شهرداری قزوین در آینده چه کسی خواهد بود.

حکت الله داودی در حاشیه نواخته شدن زنگ مهر در دبیرستان شاهد نرگس در گفتگو با خبرنگار مهر از اعلام نتیجه بررسی توانمندی نامزدهای شهرداری قزوین خبرداد و اظهارداشت: برای ما انتخاب شهردار قزوین بسیار مهم است زیرا باید برای ۴ سال کلید شهر و مدیریت شهری را به وی بسپاریم و به همین دلیل توانمندی و تخصص شهردار اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: بر اساس صحبتهایی که با اعضاء محترم شورا داشته ایم امیدواریم تا نیمه اول مهرماه بتوانیم فرد مورد نظر را معرفی کنیم تا فعالیتها عقب نیفتد.

داودی درپاسخ به این سوال که آیا به جمع بندی نهایی با دیگر اعضا شورا برای انتخاب شهردار قزوین رسیده اید گفت: البته هنوز جمع بندی نهایی نشده است اما به نتیجه می رسیم و در روزهای آینده شهردار را معرفی می کنیم.

وی در خصوص ویژگی های موردنظر شورا در انتخاب شهردار بیان کرد: شهردار با توجه به تنوع کاری که در این مجموعه وجود دارد باید از میان کسانی انتخاب شود که از جنس شهرداری باشد و شهرداری را بشناسد و بتواند امور آن را اداره کند.

داودی اظهارداشت: حتما باید کسی این سکان را بدست بگیرد که اشراف بر کار داشته باشد تا زمان را از دست ندهیم.

شهردار بومی می خواهیم

وی به اهمیت توانمندی افراد هم اشاره کرد و گفت: کارآمدی و توانمندی هم برای ما بسیار مهم است و تاکید داریم کسانی وارد عرصه شوند که قبلا در شهرداری کار کرده باشند.

داودی اضافه کرد: با تشکیل کمیسیون های تخصصی در شورا، وحدت رویه شکل گرفته و همه اعضا تلاش می کنند با هم افزایی به نتیجه برسیم و با در نظر گرفتن دیدگاه همه دوستان امیدواریم بتوانیم فردی را برای شهرداری انتخاب کنیم که در شان قزوین باشد و از عهده کارها بخوبی برآید.

داودی گفت: تاکنون ۵ نفر نامزد پذیرش مسئولیت شهرداری قزوین شده اند که از میان آنها یک نفر خارج از استان و مابقی از داخل استان و نیروی بومی هستند که در روزهای آینده به طور سرمی شهردار را از میان آنها معرفی خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه تصریح کرد: ترجیح می دهیم شهردار قزوین فردی بومی باشد تا شناخت بیشتری از شهر داشته باشد و بسرعت بتواند امور شهری را دنبال کند.

یک گام تا انتخاب شهردار بومی در قزوین

در حال حاضر علی صفری شهردار سابق بویین زهرا عهده دار سرپرستی شهرداری قزوین است و با توجه به تجربه چندین ساله در شهرداری های قزوین، بیدستان و بویین زهرا به نظر می رسد نزدیکترین گزینه شورای شهر برای پذیرش مسئولیت شهرداری قزوین باشد.

صفری با داشتن سابقه قابل توجه در شهرداری و تجربه کافی در مدیریت شهری و نیز تعامل بسیار خوب با رسانه ها و مدیران استانی و نیز  جلب نظر اصلاح طلبان می تواند یکی از گزینه های منطقی برای ساماندهی شهر قزوین باشد.

البته باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده منتخبان مردم کلید شهر قزوین را به چه کسی خواهند سپرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار