رئیس اداره بهزیستی آبیک:
رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از آغاز غربالگری بینایی‌سنجی به طور رسمی در روستاهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 24 September 2017
به گزارش تابتاک از قزوین، یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی‌سنجی در راستای پیشگیری از تنبلی چشم در روستاهای بخش مرکزی و بشاریات شهرستان آبیک از امروز آغاز شده است.

وی افزود: این طرح از سوی پایگاه دائم مؤسسه بوستان سلامت روان واقع در انتهای خیابان شهرداری آبیک به اجرا در می‌آید که با یک تیم سیار و هماهنگی لازم در روستاها در حال اجرا است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: تنبلی چشم بیماری است که یکی از چشم‌ها دچار تنبلی شده و چشم بعدی تنبلی را جبران می‌کند، به همین دلیل کسی متوجه بیماری نمی‌شود.

کازانی اضافه کرد: بیشتر افرادی که در بزرگسالی با مشکلات بینایی مواجه می‌شوند، افرادی هستند که در دوران کودکی از غربالگری بینایی بازمانده‌اند و از غربالگری چشم‌های آنان غفلت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تنبلی چشم پس از تشخیص، با ویزیت ساده چشم پزشک و ورزش رفع می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: اگر بیماری تنبلی چشم به موقع شناسایی و تشخیص داده نشود، برای درمان آن در بزرگسالی میلیون‌ها تومان هزینه به همراه دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: والدین نباید فکر کنند که اگر فرزندشان در سه سالگی سنجش بینایی شدند در سال آینده دیگر نیازی به مراجعه مجدد ندارند چراکه اتفاق ممکن است در سال چهارم یا سال‌های بعد از آن رخ دهد.

کازانی ادامه داد: طرح سنجش بینایی پیشگیری از تنبلی چشم از سوی مؤسسه سلامت بوستان روان شهرستان آبیک زیر نظر اداره بهزیستی این شهرستان در حال اجرا است که می‌طلبد دهیاران، شوراها، معتمدین و مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته چهار هزار و 70 کودک سه تا 6 ساله در شهرستان آبیک داشتیم که سه هزار و 200 نفر معاینه شدند و از این تعداد، 185 نفر مشکوک به تنبلی چشم بودند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: امور مربوط به 185 کودک مشکوک به تنبلی چشم مورد پیگیری قرار گرفت و وارد چرخه کار بهزیستی شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک تصریح کرد: طرح سنجش بینایی روستایی از مرداد ماه امسال آغاز شده و تا اواخر آذر ماه سال جاری ادامه دارد؛ این در حالی است که برنامه اصلی طرح پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبان ماه در شهرها آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه می‌یابد.

کازانی افزود:  طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح اول توسط  عوامل اجرایی طرح مورد معاینه دید قرار گرفته، در صورتی که مشکوک تشخیص داده شود برای معاینات تخصصی‌تر به اپتومتریست(بینایی سنج) ارجاع داده می‌شود و برای معاینه دقیق‌تر به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود و درمان به صورت قطعی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار