سرپرست شهرداری قزوین:
سرپرست شهرداری قزوین گفت: راه اندازی خطوط بی آر تی و ساماندهی بدهی ۴۹۴ میلیارد تومانی و بیش از ۲۰۰۰ نیروی انسانی شهرداری قزوین برای چابک سازی فعالیتها در اولویت مدیریت شهری قرار دارد.
کد خبر: ۴۹۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 24 September 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علی صفری در جلسه شورای شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار شد پس از ارائه گزارش مدیران حمل و نقل و ترافیک، امور مالی و اداری و اتوبوسرانی از ساماندهی وضعیت بدهی ها و نیروهای شهرداری خبرداد و اظهارداشت: در حال حاضر یک بدهی ۱۱۶ میلیارد تومانی به یکی از بانکهای عامل داریم که نگرانی ماسود ماهانه دو میلیارد تومانی آن است که باید بسرعت تعیین تکلیف شود.

سرپرست شهرداری قزوین تصریح کرد: البته در این بدهی نیز اختلاف نظر داریم و بانک عامل آن را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرده و با این وضعیت باید با سود ۲۶ درصد ماهانه رقم های بیشتری سود بدهیم که منطقی نیست لذا تلاش می کنیم طرح های نیمه تمام به سامان رسیده و از دیون بانکی خلاص شویم.

بدنه شهرداری باید کوچک و چالاک شود

صفری تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی هم آمار معاونت اداری حدود ۱۷۶۹ نفر است اما در عمل ما به بیش از ۲۶۰۰ نیروی شاغل حقوق پرداخت می کنیم که این وضعیت نیز باید بسرعت ساماندهی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه اکثر شهرداری های استان از جمله قزوین بدنه بزرگی دارند که لازم است چابک شود تا بتوانیم به کارآمد شدن آن و کاهش هزینه ها کمک کنیم.

صفری گفت: ساماندهی نیروها باید عادلانه انجام شود که در این راستا دنبال یک شیوه نامه هستیم و شرایطی را تعریف خواهیم کرد تا بر اساس عدالت محوری و بدون تبعیض همه افرادی که سابقه خوب و تحصیلات مرتبط دارند و مدیران مربوط از خدمات آنها راضی هستند و انگیزه تعصب کاری نیز در افراد قوی است بتوانند تغییر وضعیت داده و به استخدام شهرداری درآیند.

سرپرست شهرداری قزوین اظهارداشت: باید برای چابک سازی از نیروهای متخصص در شهرداری استفاده کنیم و نگذاریم با رانت و رابطه حق کسانی که سالهاست در شهرداری زحمت می کشند ضایع شود.

راه اندازی خطوط بی آر تی ضروری است

وی در خصوص راه اندازی خطوط بی آر تی هم گفت: با توجه به ترافیک موجود شهر قزوین راه اندازی خطوط بی آر تی در برخی مسیرهای شهری ضروری است هرچند طرحی که ارائه شده تلفیقی است و با اصل کار فاصله دارد اما می تواند مشکلات ما را کاهش دهد.

صفری اضافه کرد: با توجه به زیرساختهای فراهم شده به نظر می رسد باید با موافقت شورا اجرای این طرح تسریع شود تا بتوانیم ترافیک روانی در سطح شهر داشته باشیم و مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترویج کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار