مشاور و جانشین رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین گفت: 174 درخواست بهره برداری از انرژی های نو شامل خورشیدی و بادی و سی اچ پی در قزوین ثبت شده است.
کد خبر: ۵۰۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 14 October 2017
به گزارش تابناک قزوین بارگاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی قزوین، این استان ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های نو از قبیل احداث نیروگاه های خورشیدی،بادی و سی اچ پی دارد.
وی با اشاره به درخواست ها در خصوص احداث نیروگاه های خورشیدی در قزوین،گفت: در مجموع 38 درخواست برای احداث این نوع نیروگاه در استان ارائه شده است که از این تعداد 25 پرونده با ظرفیت 192.5 مگاوات در حال پیگیری هستند.
بارگاهی ادامه داد: تاکنون یک مورد درخواست با 10 مگاوات ظرفیت در حال تعیین زمین و 16 درخواست با 108 مگاوات ظرفیت در حال تشکیل پرونده هستند و 13 پرونده با ظرفیت 149 مگاوات نیز به دلایل مختلف توسط متقاضیان پیگیری نشده اند.
وی با اشاره به ثبت 60 درخواست احداث نیروگاه بادی در استان،افزود: در مجموع در این زمینه 30 درخواست با یک هزار و 255 مگاوات ظرفیت در حال پیگیری هستند که از این تعداد سه پرونده با 130 مگاوات در مرحله تعیین زمین، سه پرونده با 150 مگاوات در مرحله تغییر کاربری و پنج پرونده با 210 مگاوات ظرفیت در مرحله موافقت برای احداث هستند و پنج پرونده نیز با 14 مگاوات ظرفیت تشکیل شده است.
بارگاهی همچنین با اشاره به وجود 76 درخواست احداث نیروگاه های سی اچ پی (تولید همزمان برق و گرمای قابل استفاده) در استان، گفت: 76 پرونده با ظرفیت 402 مگاوات در این خصوص در استان تشکیل شده و تاکنون هشت نیروگاه سی اچ پی با ظرفیت 56 مگاوات به بهره برداری رسیده و چهار نیروگاه دیگر با ظرفیت 12 مگاوات در مرحله بهره برداری هستند.
جانشین رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین ادامه داد: 17 پرونده دیگر مربوط به ساخت نیروگاه های سی اچی پی با ظرفیت مجموع 77 مگاوات در مرحله اخذ مجوز و 6 پرونده نیز در مرحله تخصیص زمین هستند.
وی با بیان اینکه باید فضا برای حضور سرمایه گذاران در استان کاملا فراهم شود، افزود: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل منابع طبیعی استان بنا به برخی دلایل از ارائه اطلاعات مربوط به ظرفیت های خالی و اراضی قابل سرمایه گذاری محدودیت دارند که در تلاش برای حل این مشکل هستیم.
وی افزود: این مشکل باعث می شود سرمایه گذاران نسبت به اراضی ملی و طبیعی و ظرفیت های خالی استان هیچ شناختی نداشته و سردرگم شوند.
بارگاهی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان را در نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی با استاندار و معاونان وی مطرح کرده ایم و امیدواریم برای حل آنها تدبیر مناسبی اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار