استاندار قزوین
استاندارقزوین گفت: تمامی امکانات لازم برای مهار آتش سوزی در مراتع طارم سفلی به کار گرفته شده است.
کد خبر: ۵۱۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶ 30 October 2017
به گزارش تابناک قزوین عبدالمحمد زاهدی یکشنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ستاد بحران استان قروین به منظور هماهنگی اقدامات لازم برای مهار این آتش سوزی به حالت آماده باش درآمده است.
وی اظها کرد: آتش سوزی که از شب گذشته آغاز شده بود با تلاش نیروهای حاضر در محل خاموش شده بود ولی به دلیل وزش باد دوباره شعله ور شده و بخش زیادی از مراتع را در برگرفته است.
زاهدی گفت: به دلیل فرارسیدن شب و تاریکی هوا، امکان فعالیت بالگرد نیست و به احتمال زیاد مهار کامل این آتش سوزی تا فردا ادامه می یابد.
استاندار قزوین گفت: در حال حاضر نیاز به کمک سایر استانها برای مهار این آتش سوزی نیست ونیروهای منابع طبیعی و سایر دستگاههای ذیربط استان در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: باتلاش نیروهای حاضر در محل، آتش به جنگل های منطقه سرایت نکرده و مراتعی که سوخته اند، نیز جزو منابع تجدید پذیر محسوب می شوند.
مدیرکل بحران استان قزوین نیز پیش از این در گفت وگو با ایرنا از اعزام 2 فروند هواپیمای ویژه برای اطفای حریق طارم سفلی خبر داده و اظهار کرده بود: عملیات اطفای حریق با حضور بخشدار، نیروهای امدادگر،نیروهای بسیجی و آتش‌نشانان در جریان است اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و ویژگی های خاص آن، خاموش کردن آتش با دشواری پیش می رود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین نیز به ایرنا گفته است: آتش هنوز مهار نشده و تخمین می زنیم حدود 150 هکتار از اراضی این منطقه طعمه آتش شده باشد.
بخش طارم سفلی به مرکزیت شهرسیردان یکی از بخش‌های شهرستان قزوین در استان قزوین است و اصلی‌ترین محصولات آن زیتون و انار است که شهرت جهانی دارد.
محصولات کشاورزی طارم به کشورهای عراق ترکیه، قطر و امارات صادر می شود و جنگل‌های سرسبز بلوط کمررود که با وسعت ۱۱ هکتار یکی از ذخیره گاه‌های جنگلی استان قزوین است، در این بخش قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار