اختصـــاصـــی تابناک/
رییس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک،عملکرد شش ماهه اداره دامپزشکی شهرستان در بخش نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه مواد خام دامی و کشتارگاه ها را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۱۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 31 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،رییس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک،عملکرد شش ماهه اداره دامپزشکی شهرستان در بخش نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه مواد خام دامی و کشتارگاه ها را تشریح کرد.

تشریح عملکرد شش ماهه اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در بخش نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه مواد خام دامی
کرم الله کیانی نسب اظهار داشت : در بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی شامل قصابی ها،مرغ و ماهی فروشی ها،رستوران ها و اماکن عرضه مواد خام لبنی تعداد ۵۶۷۲ مرکز مورد بازرسی قرار گرفت.
وی افزود: حدود ۱۲۳ مورد از فرآورده های خام دامی عرضه شده در مراکز عرضه در تشخیص آزمایشگاه پس از انجام ۱۶۵ مورد آزمایش،تعداد ۱۰۹ مورد غیر بهداشتی شناسایی شد و در پایان از مراکز مذکور مقدار ۸۱۵ کیلوگرم فرآورده ی غیر بهداشتی ضبط و حذف گردید.
رییس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در شش ماه اخیر بازرسی ها به صورت دقیق انجام شده است تصریح کرد : در شش ماه اخیر،در کشتارگاه دام دهدشت تعداد ۳۰۴۳ رأس گوسفند، تعداد ۸۵۰۳ رأس بز و تعداد ۹۵ رأس گاو کشتار شد.
کیانی افزود: با توجه به بازرسی های انجام شده در حین کشتار مقدار ۶۷۹ کیلوگرم گوشت گوسفند، ۱۰۱۴ کیلوگرم گوشت بز و مقدار ۲۶۰ کیلوگرم گوشت گاو حذف و در کوره لاشه سوزی کشتارگاه امحاء گردید.
کیانی در پایان صحبت های خود به خبرنگار تابناک گفت : در شش ماه آینده نظارت و بازرسی بهداشتی از اماکن عرضه مواد خام در سطح شهرستان کهگیلویه تشدید خواهد شد.

خـــــبرنگار: سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار