معاون ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان:
معاون ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت: بدنه اجرایی کشور را باید به جوانانی واگذار کنیم که فارغ از تشکل‌های سیاسی و مذهبی دغدغه پیشرفت دارند.
کد خبر: ۵۲۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 11 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا منطقه قزوین، محمدمهدی تندگویان در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین که پیش از ظهر امروز در استانداری برگزار شد، تصریح کرد: اگر به دنبال پیشرفت و رونق کشور هستیم باید بر روی جوانان که سرمایه‌های اصلی ما هستند بیشتر سرمایه‌گذاری و آن‌ها را توانمند کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در کشور بسیاری از جوان‌ها دغدغه اقتصادی ندارند و صرفاً نیازمند حمایت دولت و نهادهای دولتی هستند، ما باید از این جوانان حمایت کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: با توجه به توانمندی جوانان دولت از سمن‌های جوان حمایت می‌کند تا نقش این قشر در حل مسائل و مشکلات جامعه پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار تشکل مردمی تأکید کرد: بسیاری از این تشکل‌ها به همت جوانان تشکیل‌شده و ما باید از آن‌ها حمایت کنیم.

تندگویان افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد با فعالیت در زمینه‌های اعتیاد، کودکان کار و ازدواج در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند و باید آن‌ها را بازوی دولت در امور مختلف بدانیم.

وی با تأکید بر لزوم اعتماد مسئولین به جوانان گفت: انقلاب را جوانان به پیروزی رساندند و حماسه دفاع مقدس را نیز آنان شکل دادند بنابراین برای حل مسائل و مشکلات کشور از ظرفیت این قشر باید بیشتر استفاده کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و جهاد سازندگی نمونه از تشکل‌هاست که توسط جوانان تشکیل شد و تاکنون موفقیت‌های زیادی کسب کردند.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز شوراهای شهر در کشور اغلب جوان هستند و این نشان می‌دهد که مردم احساس نیاز کردند که دوباره جوانان پا به میدان بگذارند.

تندگویان خاطرنشان کرد: سن مدیریت در کشور بالا است درحالی‌که ما نیاز داریم جوانان وارد بدنه مدیریتی و اجرایی کشور شوند، تنها استفاده از جوانان در منصب مشاوران منظور ما نیست بلکه باید استفاده از این قشر را در همه سطوح مشاهده کرد.

وی تأکید کرد: در بخش مشاور باید از افراد دارای تجربه استفاده کرد و مدیریت اجرایی را به جوانان سپرد که در حال حاضر عکس این موضوع در کشور ما رایج است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: یک‌چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، باید این نسل را برای مدیریت کشور در آینده آماده کنیم.

وی افزود: همچنین می‌توانیم برون‌سپاری‌ها را توسط جوانان انجام دهیم، بی‌اعتمادی به جوانان خیانت به نسل‌های آینده است، لایحه تفکیک جوانان از وزارت ورزش هنوز در مجلس است و در این خصوص باید منتظر تصمیم نمایندگان باشیم.

تندگویان افزود: امیدواریم این موضوع هرچه زودتر در مجلس مورد پیگیری قرارگرفته و خروجی آن یک تصمیم مناسب برای جوانان باشد.

وی یادآور شد: باید میزان بهره‌برداری نهادهای دولتی از تشکل‌های جوانان به‌طور دقیق بررسی شود و اینکه یک‌نهاد تنها به نصب تابلو کفایت کند کافی نیست باید میزان تأثیرگذاری آن‌ها هم بررسی و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در این استان بیشتر به تشکل‌های مربوط به میراث فرهنگی توجه شود و بخشی از مسئولیت میراث فرهنگی به عهده آن‌ها گذاشته شود.

وی بیان کرد: مسئولان نگاه خود را تغییر دهند جوانان ارزش بالاتری دارند که بگوییم چون در این تشکل یا ستاد سیاسی و مذهبی هستند به کار گرفته شوند بلکه باید از جوانانی حمایت کرد که عضو تشکل نیستند و دغدغه پیشرفت دارند.

تندگویان افزود: آن‌ها که عضو تشکل هستند وضعیتشان مشخص است باید با جوان واقعی برخورد کرد و فرصت خطا و اشتباه داد این انتظار که در ابتدا بدون شکست فعالیت خود را آغاز کند انتظاری بیهوده است.

وی در پایان تأکید کرد: نهادهای مردمی را سیاسی نکنید و به نخبگان اجازه دهید که در شهر و روستا فعالیت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار