استاندار قزوین گفت: فرسودگی ماشین آلات و دستگاه ها مشکل اصلی صنعت استان و کشور است و باید با توجه و حمایت بیشتر از صنایع از جمله در پرداخت تسهیلات برای حل این مشکل اقدام کنیم.
کد خبر: ۵۲۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 16 November 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی دسترنج رضابافت آبیک در جمع خبرنگاران گفت: این واحد تولیدی که در سال 62 به بهره برداری رسیده در طول این مدت مرتبا به نوسازی ماشین آلات اقدام کرده و به همین دلیل تا به امروزدر حفظ پایداری و ثبات خود در بازارهای داخلی و جهانی موفق بوده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذارانی که طی سال های گذشته به نوسازی صنایع پرداخته اند امروزه با دنیا رقابت می کنند و باید همین روند در صنایع استان تداوم داشته باشد.
استاندار قزوینتصریح کرد:یکی از مصوبات استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توجه به نوسازی صنایع است تا هم مشاغل موجود را از دست ندهیم و هم با طرح های توسعه واحدهای تولیدی، مشاغل جدید را نیز به بازار اشتغال استان اضافه کنیم.
زاهدی با بیان اینکه واحدهای صنعتی به فناوری های جدید و روزآمد نیاز دارند، ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی معتبر می توانند با تامین ارز به وارد کردن ماشین آلات از خارج اقدام کنند و برخی از واحدها نیز به تسهیلات ارزی نیازمند هستند که باید این موارد بیشتر مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه صنایع استان قزوین عمدتا فناوری خارجی دارند، افزود: می توان با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که وام های با بهره کمتر و ارزانتر ارایه می دهد به واردات فناوری پرداخت.
استاندار قزوین با اشاره به لزوم توسعه صادارت غیر نفتی در جهت رونق تولید داخلی، گفت: در صادرات مواد غذایی و کشاورزی باید به موضوع کیفیت و رعایت استانداردهای کشورهای خارجی توجه داشته باشیم و به سوی بسته بندی مناسب کالاها که امروزه تولید دنیا را متحول ساخته است، حرکت کنیم.
زاهدی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری در استان، گفت: طرح آمایش استان که در آن نوع صنایع متناسب با استان مشخص شده اند تهیه شده است و ما نیز در چهارچوب این طرح در زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی حرکت خواهیم کرد.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 16 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار