مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت دو وقف جدید همزمان با نخستین روز از هفته وقف در استان خبر داد و گفت: این دو وقف جدید امروز در شهرستان بویین‌زهرا و البرز به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۲۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته وقف در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، به تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان پرداخت و اظهار داشت: باید همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند در مباحث وقف جدید فعال بوده و از ابزارهای جدید در این حوزه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته 24 وقف جدید در سطح استان قزوین ایجاد شد، تصریح کرد: قدیمی‌ترین وقف در قزوین متعلق به سال 450 هجری قمری است و این مهم پیشینه موضوع را در استان قزوین می‌رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به جمع‌آوری کمک غیرنقدی 30 میلیون تومانی برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور مطرح کرد: این کمک‌های مردمی در پایگاه‌های مستقر شده در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع)، امامزاده حسین(ع) و چهار انبیای قزوین جمع‌آوری شد.

عادل از برپایی موکب توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در منطقه غرب کشور خبر داد و گفت: این موکب به منظور کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه برپا شده است تا به مردم زلزله‌زده کرمانشاه خدمات ارائه دهد.

این مسؤول یادآور شد: با تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده، مقرر است بخشی از هزینه‌های مربوط به برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های هفته وقف به صورت نقدی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری و همچنین از محل عوائد موقوفات به صورت نقدی 30 میلیون تومان کمک‌رسانی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت دو وقف جدید همزمان با نخستین روز از هفته وقف در استان خبر داد و عنوان کرد: این دو وقف جدید امروز در شهرستان بویین‌زهرا و البرز به ثبت رسید.

عادل با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی گفت: موکب سیدالشهدای اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نجف اشرف توانست خدمات شایانی را به زائران حسینی ارائه دهد که از جمله این خدمات می‌توان به فراهم کردن اقامتگاهی برای اسکان زائران با همراهی ستاد مردمی اربعین اشاره کرد.

وی تشریح کرد: یک هزار نفر از زائران حسینی در موکب سیدالشهدای استان قزوین در نجف اشرف طی هر شبانه‌روز اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همچنین از توزیع 116 هزار وعده غذا، طبخ روزانه پنج هزار قرص نان، توزیع 10 هزار بسته‌ فرهنگی و غیره در موکب سیدالشهدای استان در نجف اشرف خبر داد و اذعان کرد: برپایی چهار نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام از سوی 10 نفر از روحانیون و همچنین برگزاری مراسم عزاداری همراه با مداحی و سخنرانی از دیگر اقدامات صورت گرفته خادمان این موکب در اربعین حسینی بود.

عادل اضافه کرد: طی 14 روزی که موکب سیدالشهدای استان قزوین در نجف اشرف مستقر بود، از محل موقوفات غیرمتصرفی و عوائد موقوفات مرتبط بالغ بر 300 میلیون تومان هزینه شد و در این مدت هم 62 نفر از خادمان به صورت صلواتی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) خدمت‌رسانی کردند.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان قزوین ادامه داد: از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده معظم شهدای مدافع حرم، تقدیر از اصحاب وقف نمونه، خادمان بقاع متبرکه و هیأت امنا و اصحاب رسانه، برپایی همایش یاوران وقف، برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، ارائه خدمات رایگان پزشکی در یک روز از هفته وقف، برپایی نمایشگاه و غیره اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار