رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: خانه فرهنگ در قشلاق با اختصاص ۱۸۰۰ مترزمین ساخته می شود.
کد خبر: ۵۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 21 November 2017

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، کریم‌ الله زرگر روز سه شنبه در نشست خبری با شورای رسانه شهرستان آبیک اظهارداشت: در دو ماه گذشته با همکاری هنرمندان اقداماتی صورت گرفته که نشان دهنده افق روشن هنرمندان در سال‌های آینده است.

 



وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی انجام شده گفت: برگزاری جلسه با انجمن‌ها، ساماندهی ۲۲ گروه تعزیه در محرم و یک گروه مشترک، برگزاری نمایشگاه عکس در روز اربعین، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، شرکت در یادواره شهدای زرجه ‌بستان، نصب بنر با
موضوع محرم در سطح شهر، برگزاری جلسات قرآن و تواشیح از برنامه های انجام شده است.

زرگر با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عنوان کرد: مهاجرت از کتاب و کتابخوانی به فضای مجازی باعث ایجاد آثار مخرب در جامعه شده و ما به عنوان یکی از بانیان فرهنگ کتابخوانی باید جلوی این مهاجرت بی‌رویه را بگیریم.

وی اضافه کرد: کتابخوان هویت یک جامعه است و از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی بوده و امروزه حاصل تفکر اهل اندیشه با کتاب به آسانی در دسترس همه قرار می ‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در حال حاضر موقعیت کتاب و کتابخوانی در کشور مناسب نیست و افرادی که آرزوی رشد و کمال این کشور را در دل دارند باید کمک کنند کتابخوانی در کشور رشد و توسعه پیدا کند زیرا بدون رشد فرهنگ کتابخوانی نمی‌توان به رشد فرهنگ و تمدن دلخوش کرد.

وی ادامه داد: از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی می‌توان به اهدای کتاب به دانش‌آموزان، نشست با فعالان فضای مجازی و کتابخوانی، شرکت در نماز جمعه اشاره کرد.

زرگر یادآورشد: جذب نیرو و هنرجو در مجموعه مجتمع باران، اهدا کتاب به مدارس و اداره بهزیستی، پیگیری و رفع کمبودها برای تکمیل سینمای آبیک و اکران فیلم‌های روز سینما،
برپایی دو نمایش صحنه‌ای، ستاره خضرا و خوابگرد که در جشنواره فجر نیز شرکت کرده است، برگزاری همایش عکس دهمین سوگواره عکس استانی به نام ردپای خورشید در نیمه اول آذرماه با حضور بیش از ۲۰۰ عکس از ۳۸ عکاس از برنامه های مهم انجام شده است.

وی افزود: در نیمه دوم آذرماه شاهد برگزاری همایش خوشنویسی کشوری با دعوت از ۲۵ استاد در آبیک خواهیم بود.

زرگر اظهارداشت: انجمن سینمای جوان شهرستان آبیک نیز با پیروی از فرمایشات رهبری در راستای تحقق شعار سال، اقدام به تولید مستندی با نام «مسیر سیز» برای شرکت در جشنواره اقتصاد مقاومتی کرده است.

وی بیان کرد: تجهیز خانه فرهنگ زیاران از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد آبیک است و طی نشستی مقرر شد شورا و دهیاری زیاران ۷۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه و فضای مطالعه این مکان اختصاص دهند تا در خصوص کتابخانه با درخواست ۵ هزار جلد خواسته مردم محقق شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک تصریح کرد: با همکاری دهیاری شهرک قشلاق ۱۸۰۰ متر در این شهرک جهت ساخت خانه فرهنگ اختصاص پیدا کرده است و در هفته آینده با دیوارکشی کلنگ این مجموعه تا پایان سال به زمین زده خواهد شد تا مردم قشلاق و حومه بتوانند از این مجموعه بهره‌برداری کنند.

وی افزود: ۳۰۰ متر زمین نیز برای تأسیس کتابخانه در شهرک قشلاق نیز توسط دهیاری و شورای قشلاق اختصاص پیدا کرده است که طی هفته آینده اقدامات اولیه انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آبیک از افتتاح یک مجتمع دو طبقه کتابخانه در شهر خاکعلی خبر داد و گفت: ۸۰۰ متر از زمین‌های شخصی جهت احداث خانه فرهنگ خاکعلی از سوی مردم شهر خاکعلی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده است.

زرگر با بیان اینکه در مجتمع باران ۸ انجمن فعال است اظهارداشت: دو انجمن از سال‌های گذشته تعطیل شده بود که این انجمن‌ها شروع به فعالیت کرده و در تلاشیم انجمن ادبی شعر نیما، نیز دوباره در آبیک احیا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار