مدیرکل محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: کتاب انسان و محیط زیست در مدارس استان قزوین تدریس می شود و همکاری لازم برای تهیه محتوای آموزشی با مباحث محیط زیستی صورت می گیرد.
کد خبر: ۵۳۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 05 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: کتاب انسان و محیط زیست با حضور کارشناسان و مسئولین ادارات حفاظت محیط زیست استان قزوین و سرگروه آموزشی اداره کل آموزش پرورش جهت تاثیرگذاری هرچه بیشتر  مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در جلسه ای که با حضور مسئولان واحدهای ذیربط و سرگروهای استانی کتاب انسان و محیط زیست و شهرستانی برگزار شد خوشبختانه از ورود محیط زیست به نظام آموزشی کشور در قالب کتاب انسان و محیط زیست ابراز خرسندی می کنیم و این اداره اهتمام خود را برای اثر بخشی هرچه بیشتر آموزش این کتاب در بین دانش آموزان و دبیران گرانقدر بکار خواهد بست و در این راستا تهیه محتوای کمک آموزشی برای دبیران و برگزاری آموزش های ضمن خدمت برای آنان و همچنین پیگیری نظام آموزشی فعال برای دانش آموزان و توجه به فعالیت ها و یافته های دانش آموزان در حین آموزش و استفاده از خلاقیتهای دانش آموزان را در این راستا موثرخواهد بود.

وی یادآورشد: آموزش و پرورش به منظور ارتقای دانش و مهارت های دبیرانی که این کتاب را تدریس می کنند دوره های آموزش ضمن خدمت برنامه ریزی شده و از دی ماه به اجرا خواهد گذاشت و کارشناسان حوزه های مختلف  اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در برنامه های آموزش و تدریس مباحث پسماند و تنوع زیستی این دوره ها با آموزش و پرورش همکاری لاز م را خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: با اعلام زمان قطعی برگزاری آموزش های ضمن خدمت مربوط به کتاب انسان و محیط زیست و سرفصل های آموزشی، اداره کل حفاظت محیط زیست مدرسین این دوره را تامین خواهد کرد.

شمسی پور تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت های زیست محیطی در مدارس و واحد های آموزشی مقرر شد کارت هایی با عنوان محیط یار دانش آموزی از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست تهیه و با درج شرح وظایف دانش آموزان محیط یار در اختیار دانش آموزان پایه یازدهم قرار گیرد.

وی بیان کرد: به منظور ارتقای اثر بخشی مباحث کتاب انسان و محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همکاری لازم را با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت بازدید دبیران و دانش آموزان از مناطق تحت مدیریت و موزه تنوع زیستی انجام خواهد داد.

شمسی پور همچنین افزود: محتوای کمک آموزشی متناسب سرفصل های کتاب از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست تهیه خواهد شد و جهت توزیع آن از طریق سرگروه در بین دبیران مدرسان کتاب ارائه می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: امیدواریم با این اقدامات بتوانیم در فرهنگسازی جامعه اثرگذار باشیم و موجب کاهش آلودگیهای زیست محیطی و افزایش فرهنگ حفظ محیط زیست شویم.        

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار