استاندار تاکید کرد:
استاندار قزوین با اشاره به اینکه فضای رسانه ای استان قزوین، فضای قوی، پویا و اخلاق مدار است، بر لزوم تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 10 December 2017
به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات استان  که در محل دفتر ایشان انجام شد در سخنانی بیان داشت: آینده شغلی و امنیت رسانه ها مقوله مهمی است که می تواند با پایداری شغلی خبرنگاران سطح کیفی و حرفه ای رسانه ها را ارتقا ببخشد اما اگر امنیت شغلی رسانه ها ضعیف باشد اعتماد به این حوزه ضعیف خواهد شد.
وی افزود: برای جبران این نقیصه موضوع آموزش خبرنگاران و رسانه ها مقوله مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و با همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع باید پیگیری و محقق شود و باید تلاش کنیم که خبرنگاران استان حرفه ای و تخصصی فعالیت کنند
استاندار قزوین با اشاره به موضوع اقتصاد رسانه  تصریح کرد: اقتصاد رسانه  و توجه به مسائل اقتصاد کارکنان رسانه  دو مقوله متفاوت  و متمایزی هستند که باید به هر دو بخش توجه شود و در این حوزه لازم است فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر رسانه ای پرونده مجزایی  تشکیل بدهد و با رویکرد اقتصاد رسانه آن را بررسی کند تا ببینیم آیا رسانه به وظایف حرفه ای و ذاتی خود مشغول است یا اینکه صرفا" دنبال رپورتاژ وانتشار آگهی نامه است!
 
فضای رسانه ای استان قزوین اخلاق مدار است/لزوم تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه 

زاهدی ادامه داد: اگر احزاب قوی در کشور داشته باشیم مشکل اقتصادی رسانه ها مرتفع می شود و هر رسانه ای می تواند ارگان جریان و حزبی باشد و از منظرسیاسی نیز فعال مطبوعاتی نمی تواند سیاسی نباشد و اگر احزاب قوی داشته باشیم مشکل رقابت رسانه های بخش خصوصی و غیردولتی با رسانه ای دولتی حل می شود و می توانند گوی سبقت را از دولتی ها بگیرند.
وی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها بنگاه اقتصادی، رسانه دارند اما در کشور ایران اگر چه تاریخ بلندی در زمینه فعالیت رسانه و مطبوعات داریم اما هنوز در عرصه رسانه نو پا هستیم  و نتوانسته ایم حمایت جدی از این حوزه فرهنگی داشته باشیم.
استاندار با تاکید بر اینکه پاسخ گویی مدیران به رسانه ها باید جدی گرفته شود،  خاطرنشان کرد: در این خصوص سعی داریم در یک ماه آینده در قالب شورای اداری استان جلسه مشترکی با حضور نمایندگان رسانه ها،روابط عمومی ها و مدیران دستگاه های اجرایی و اساتید صاحب نظر در حوزه اطلاع رسانی و رسانه برگزار شودتا ضمن افزایش شناخت مدیران نسبت به رسانه بتوانیم گامی در جهت حرفه ای شدن رسانه ها برداریم.
زاهدی با تاکید بر فعال شدن شورای روبط عمومی های استان بیان داشت: روابط عمومی ها تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشند و اطلاعات لازم را در اسرع وقت در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات  در اختیار آنها قرار بدهند.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت برگزاری جشنواره مطبوعات  در استان بیان کرد: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها برای سال 97  و در ایام نزدیک به روز خبرنگار پیش بینی و برگزار شود و خانه مطبوعات مسئولیت برگزاری آن را برعهده بگیرد  منتهی جشنواره ای آبرومند که درشان و طراز استان قزوین باشد.
استاندار قزوین  با اشاره به ضرورت برگزاری کارگروهی با محوریت مدیرکل حوزه استاندار و حضور مدیران مسئول و مرتبط به منظور بررسی به مسائل و مشکلات رسانه ها و مطبوعات استان در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: از خانه مطبوعات استان انتظار داریم ساماندهی مطبوعات را جدی بگیرند و خبرنگاران واقعی را مشخص کنند چون در عرصه رسانه نیازی به سیاهی لشکر نیست!
وی ادامه داد: اگر رسانه ها و خبرنگاران ساماندهی و پالایش شوند هم  حمایتی که از خانه و رسانه ها  انجام می شود به خوبی مدیریت می شود و هم حیثیت و آبروی رسانه ها خدشه  و آسیبی نخواهد دید.
زاهدی گفت: خودم را از رسانه ها می دانم و خانه مطبوعات  هم یک تشکل صنفی و غیر سیاسی است  و باید به گونه ای تلاش کند که همه رسانه ها و خبرنگاران را تحت پوشش قرار بدهد و به سمت  فضای رسانه ای  پویا و فعال حرکت کنیم.
استاندار با بیان اینکه"اثرگزاری رسانه ها  مقوله مهمی است که باید بدان توجه کرد." در پایان افزود: استان قزوین فضای رسانه ای به نسبت حرفه ای و قوی تری  نسبت به سایر استانها دارد و از توانمند های زیادی برخوردار است .
وی تصریح کرد: انتظاری که از رسانه ها می رود هنوز تامین نشده است چون اگرچه  از نظر کمیت، تعداد رسانه ها  زیاد است اما اینکه تا چه اندازه با کیفیت کار می کنند بحث جداگانه است اما یک نکته مسلم درخصوص رسانه های قزوین این است که فضای رسانه ای آن اخلاقی است که به عنوان مثال به جای انتقاد از شخصیت مدیران به عملکرد مدیران انتقاد می کنند  که این رویکرد و نگاه درست و پسندیده ای است.
گفتنی است در ابتدای این نشست مدیرکل روابط عمومی استانداری ،رئیس و اعضای خانه مطبوعات استان به بیان مسائل و مشکلات،پیشنهادات و نقطه نظرات خود در جهت ارتقای سطح رسانه ها و ساماندهی هرچه بهتر فضای رسانه ای و مسائل خبرنگاران پرداختند.
برچسب ها: تابناک قزوین ، زاهدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار