امام جمعه الوند:
امام جمعه الوند گفت: جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد از این رو جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف می‌رود.
کد خبر: ۵۳۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 11 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی طهماسبی در جشن گلریزان روستای پیریوسفیان که در منزل یکی از خیران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از عواملی که اسلام و قرآن روی آن تأکید دارد و عمل به آن را برای زنده ماندن امت اسلامی، جوان نمودن و پیشرفت و ارتقا دادن آن لازم و ضروری می‌دانند، انفاق است.

وی ادامه داد: جامعه به روحیه انفاق و نیکوکاری نیاز دارد از این رو جامعه بدون روحیه انفاق به انحراف می‌رود.

امام جمعه الوند اضافه کرد: دین اسلام اهمیت بسیاری هم برای آن قائل شده و به این منظور آیات و روایات بسیاری در فضیلت و ترغیب به این عمل وارد شده است و از آن‌ها استفاده می‌شود که‌ ای انسان! شما هر کدام مستقل نیستید، بلکه عضو یک جامعه می‌باشید؛ بنابراین باید منافع جامعه اسلامی را بر منافع و لذات شخصی مقدم بدارید و آگاه باشید که سعادت حقیقی شما در اجرای این سیره است.

طهماسبی تصریح کرد: در قرآن مجید راجع به انفاق تأکیدهای فراوان شده و برای منفقین پاداش‌هایی بزرگ و ماندگار تعیین شده است.

وی مطرح کرد: انفاق به عنوان عمل صالحی است که اگر مطابق دستور قرآن کریم انجام پذیرد، جامعه اسلامی را همیشه به عنوان سیمایی مطلوب برای امت خود قلمداد کرده و موجب درونی شدن هرچه بهتر فرهنگ و ارزش‌های اقتصادی اسلام در نهاد افراد می‌شود.

امام جمعه الوند خاطرنشان کرد: همچنین اصل انفاق به عنوان یک ارزش دینی است که اجتماع مورد نظر قرآن یعنی جامعه گرایش و ایمان آگاهانه و مسؤولانه، جامعه اخلاص و عقیده به حقایق جهان هستی و جامعه قانون‌مدار و بشر دوستانه، آن را نردبانی برای تقرب به سرچشمه جمال و کمال و زیباترین جلوه‌های عشق یعنی خداوند متعال(جل و علا) می‌داند.

طهماسبی اعلام کرد: از نظر قرآن یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است، هر کس به اندازه امکانات و توانمندی خویش وظیفه دارد که خلأهای موجود در زندگانی افراد را جبران و کمبودهای آنان را پاسخگو باشد.

وی توضیح داد: همان‌گونه که خداوند نیازمند و فقیر را با فقر و نداری امتحان می‌کند، ثروتمندان را هم این‌گونه می‌آزماید، کمک به افراد نیازمند اگر همراه با خلوص نیت و به خاطر رضای پروردگار باشد دارای تأثیرات بی‌شماری است.

امام جمعه الوند یادآور شد: برخی از آثار آن در همین جهان مشاهده می‌شود و برخی از آثار آن در جهان دیگر، به عنوان پاداش‌های اخروی، ظاهر می‌شود البته به طور کلی در قرآن کریم درباره انفاق سفارش بسیاری شده و در راه این انفاق هم رعایت اخلاص بسیار سفارش شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار