مدیر صندوق بیمه کشاورزی قزوین:
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی گذشته بیش از 12 میلیارد ریال غرامت به کلزاکاران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۳۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 12 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، کلانتری در جلسه توجیه بیمه محصولات کشاورزی که با حضور معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در سال زراعی گذشته خسارت به محصولات کشاورزی کلزا، گندم  دیم و جو آبی و دیم در اراضی کشاورزی استان وارد شد که برای بخش عمده از محصولات خسارت دیده غرامت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته در محصولات باغی هم هشت هزار و 683 هکتار از باغات استان بیمه شده که پنج هزار هکتار باغ انگور بوده و در این راستا 135 میلیارد ریال غرامت بابت باغات انگور خسارت زده پرداخت شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین یادآور شد: سرجمع محصولات باغی یک هزار و 500 میلیارد ریال است که با ید غرامت به کشاورزان پرداخت شود.

کلانتری گفت: امسال در محصول گندم آبی و دیم بیمه پایه‌ای در نظر گرفته شده که تاکنون 34 هزار و 500 هکتار از اراضی کشت شده گندم بیمه شده است.

این مسؤول پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار  از اراضی کشت شده گندم بیمه شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین توضیح داد: بیمه پایه‌ای محصولات کشاورزی شامل خسارت سرمازدگی، یخبندان زمستانه و خشکسالی در اثر کاهش بارندگی بوده که امسال با همکاری کشاورزان این میزان سطح بیمه افزایش یافته است.

کلانتری مطرح کرد: در محصولات باغی هم امسال، با توجه به اینکه سه محصول انگور، پسته و سیب زیر پوشش بیمه پایه‌ای قرار گرفته، مبلغ 70 هزار تومان برای هر هکتار تعیین شده است که امیدواریم این میزان سطح افزایش یابد.

وی تأکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی آمادگی زیر پوشش بیمه قرار دادن تمام سطوح قابل کشت باغات انگور و سایر باغات به صورت پایه‌ای یا عمومی را دارد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار بیمه دام روستایی و عشایری را در دستور کار قرار داده‌ایم که دامداران استان می‌توانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

کلانتری اضافه کرد: در سال زراعی 96-95، بیش از 44 هزار و 766 هکتار از اراضی زراعی و باغی استان قزوین زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

این مسؤول افزود: از این میزان سطح بیمه 35 هزار و 448 هکتار محصولات زراعی، هشت هزار و 683 هکتار محصولات باغی و 635 هکتار تنه درختان است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین تشریح کرد: همچنین طی این مدت  23 میلیون و 801 هزار و 664 قطعه طیور و 15 هزار و 466 راس دام بیمه شده است.

کلانتری اضافه کرد: میزان کل حق بیمه دریافت شده طی این مدت، 217 میلیارد و 691 میلیون و 47 هزار ریال است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: از این میزان حق بیمه دریافت شده 93 میلیارد و 731 میلیون و 364 هزار ریال سهم بیمه‌گذار و 123 میلیارد و 959 میلیون و683 هزار ریال سهم دولت است.

کلانتری ادامه داد: طی این مدت 41 میلیارد ریال بابت غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت: بیمه محصولات زراعی و باغی بهترین راه برای جبران خسارت های احتمالی در بخش کشاورزی است.

مسعود ربانی افزود: بیمه محصولات کشاورزی لازم و ضروری است و در صورت بروز خسارت‌های احتمالی بیمه می‌تواند پشتیبان کشاورزان باشد بنابراین باید با  آگاه کردن کشاورزان از خطرات و خسارت‌های احتمالی پیش‌رو کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی و باغی خود تشویق کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار