مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام اینکه 12 درصد مساحت قزوین را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد، گفت: این رقم معادل هزار و 350 هکتار بافت فرسوده است که بیشترین حجم آن به شهر قزوین اختصاص دارد.
کد خبر: ۵۳۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 12 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مسعود حق لطفی در نخستین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده‌ها و محلات ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع‌محور که با حضور معاون دفتر راهبری و طرح‌های بازآفرینی در اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: شهر قزوین باوجود 6 هزار و 400 هکتار مساحت دارای 532 هکتار بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

وی ادامه داد: امسال 15 محله در چهار شهر قزوین، الوند، تاکستان و آوج جهت اجرای طرح بازآفرینی محلات فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در برنامه اجرایی این اداره کل قرارگرفته است که در این راستا متناسب با هر محله اقدامات لازم برای جهت طرح، مطالعه و عملیات اجرا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: توجه به بافت‌های فرسوده و قدیمی و رفع مشکلات از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه و سایر دستگاه‌های مرتبط را به سمت ساماندهی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و احیای آن‌ها سوق داده است.

وی اضافه کرد: رویکرد بهسازی و نوسازی شهری از بازسازی و نوسازی و توسعه دوباره به بازآفرینی شهری تبدیل یافته و به‌صورت فعالیتی یکپارچه و همه‌جانبه نگر درآمده است.

حق لطفی عنوان کرد: در پی ابلاغ سند ملی راهبردی احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری شرکت مادرتخصصی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اقدام به شناسایی محلات هدف در استان کرده‌ایم و برنامه بازآفرینی متناسب با شرایط هر شهر و هر محله در حال تدوین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: یکی از روش‌های پیاده‌سازی طرح‌های بازآفرینی شهری روش استفاده از مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم و بخش خصوصی است که در این خصوص تلاش می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار