در راستای مبارزه با جانوران موذی
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در راستای مبارزه با موش‌ها و جانوران موذی که حیات و سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند، عملیات طعمه‌گذاری خیابان‌های حکیم و توحید این شهر انجام شد.
کد خبر: ۵۴۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 25 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، مجتبی منتظری اظهار داشت: در راستای مبارزه با موش‌ها و جانوران موذی که حیات و سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند، عملیات طعمه‌گذاری خیابان‌های حکیم(دو ضلع شمالی و جنوبی) و توحید(حد فاصل خیابان فلسطین شرقی تا بلوار شهید بهشتی دو ضلع شمالی و جنوبی) از سوی نیروهای پاکبان ایستگاه‌های سه و پنج خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین انجام شد.

وی ادامه داد: این عملیات طعمه‌گذاری به دنبال طرح مبارزه با موش‌ها و جانوران موذی که وجودشان تهدیدی جدی برای سلامت افراد و بهداشت جامعه تلقی می‌شود، صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در خیابان‌های حکیم و توحید گفت: پس از عملیات طعمه‌گذاری در هر یک از نقاط مختلف شهر و یا نواحی منفصل شهری و با هدف افزایش آگاهی همشهریان، کار نصب بنرهای اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

منتظری خاطرنشان کرد: طعمه‌های به کار گرفته از ماده شیمیــایی به نام دیفتیالون تهیه و ساخته شده که به شکل حبه‌ای و با رنگ صورتی است که هیچ‌گونه آثار سوء زیست محیطی نداشته و خطری را برای انسان‌ها به دنبال ندارد.

این مسؤول ضمن هشدار به ساکنان محله‌های مورد نظری که در آن عملیات طعمه‌گذاری صورت گرفته است، یادآور شد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده لاشه موش‌ها در سطح معابر و یا جوی‌ها و انهار از دست زدن به آن‌ها جداً خود داری کرده و مراتب را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اطلاع‌رسانی کنند تا کارگران این سازمان ضمن مراجعه و جمع‌آوری لاشه‌ها اماکن مورد نظر را با آب و آهک‌، گندزدایی کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در پایان تأکید کرد: از تمام شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده جانوران موذی مراتب را از طریق سامانه 137 شهرداری قزوین اطلاع‌رسانی کنند تا مأموران این سازمان با مراجعه به محل، عملیات طعمه‌گذاری را در اسرع وقت انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار