استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در شرایط کنونی تنها راهکارها برای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی گسترش کشت گلخانه‌ای است.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 13 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با علی‌اشرف منصوری مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: مشکل آب یک مسئله جدی در کشور ما است و بر اساس تحقیقات انجام شده امیدی به بهبود وضع حوزه نیست بنابراین باید شیوه مصرف خود را با جدیت بیشتری مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: باید به جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های گلخانه ای کمک کرده و در این خصوص همراهی لازم را با سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

استاندار قزوین گفت: باید در آینده به سمت کشاورزی بدون آب یعنی کشاورزی ای با کمترین میزان مصرف آب حرکت کنیم چون راهکار و چاره‌ای غیر از این وجود ندارد.

زاهدی افزود: تنها راهکار استفاده بهینه و مطلوب از منابع آبی و مدیریت صحیح این عنصر حیاتی در بخش کشاورزی، توسعه و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای است.

وی اضافه کرد: پرداختن به کشاورزی سنتی امروز نه به نفع دولت و نه به نفع کشاورزان است بنابراین باید به سمت ارتقای بهره‌وری، کیفیت محصولات و افزایش راندمان و تولید در مقیاس سطح باید حرکت کنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اراضی دولتی متعلق به مردم است که در راستای حمایت از تولید باید به آن‌ها واگذار شود و دولت صرفاً وظیفه نظارت بر آن‌ها را داشته باشد تا در جهت منافع ملی و استقلال کشور به کار گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار