شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: شعبه ویژه و تخصصی شهرداری در دادگستری باید با هدف تسهیل در رسیدگی به پرونده‌های این نهاد تشکیل شود.
کد خبر: ۵۵۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 14 January 2018

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی صفری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر وظایف دستگاه قضا و مجموعه مدیریت شهری مشترک است به همین دلیل باید همکاری‌های بین دو نهاد افزایش یابد تا این وظایف به درستی اجرایی شود و در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان قزوینی موفق باشیم.

وی ادامه داد: رابطه شهرداری با دستگاه قضا باید معنادار باشد تا در رفع مشکلات مردم گام‌های بسزایی را برداشته و به آن‌ها خدمت‌رسانی کند.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های شهرداری در دستگاه قضا بسیار است، عنوان کرد: شعبه ویژه و تخصصی این نهاد در دادگستری باید ایجاد شود تا رسیدگی به این پرونده‌ها تسهیل و آرای تخصصی صادر شود.

صفری با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی از وظایف شهرداری قزوین است، تصریح کرد: برای برخورد با این تخلف باید همکاری بین شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضا افزایش یابد.

این مسؤول با بیان اینکه نگاه شورا و شهرداری باید به امور فرهنگی ویژه باشد، خاطرنشان کرد: باید تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با معاونت مربوطه در دستگاه قضا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شود.

شهردار قزوین مطرح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط و شادابی در دستور کار مسؤولان مجموعه مدیریت شهری بوده و در این راستا مصمم هستند برنامه‌های مختلفی را اجرا کند.

صفری اضافه کرد: یکی از مشکلات شهر قزوین وجود دست‌فروشان در پیاده‌روها و سد معبر کردن آن‌ها در خیابان‌ها بوده که در برخورد کردن با این موضوع غیرقانونی نیازمند همکاری دستگاه قضا است.

وی یادآور شد: در اجرای احکام اجرایی و کمیسیون ماده 100 به این همکاری احتیاج است تا اقدامات لازم با تخلفات متخلفان انجام شود.

شهردار قزوین توضیح داد: از نظارت دستگاه قضا در عملکرد و موضوع های شهرداری قزوین استقبال می‌کنیم و اگر این نهاد در این راستا طرحی داشته باشد، می‌پذیریم.

صفری با اشاره به اینکه شهرداری نهاد خدماتی است و کارکنان آن مظلوم‌ترین افراد جامعه هستند، گفت: تخلفات در هر دستگاهی ممکن است رخ دهد و این موضوع در مجموعه مدیریت شهری مستثنی نیست.

این مسؤول با اشاره به اینکه کار کردن در شهرداری عبادت است، اذعان کرد: کارکنان این نهاد در خدمت‌رسانی به شهروندان قزوینی تلاش می‌کنند تا بتوانند رضایتمندی آن‌ها را به دست آورند با این وجود اعلام آمادگی می‌کنیم که دستگاه قضا بر عملکرد نهاد فوق نظارت داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار