رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون حمل ونقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسوولیت راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی در جابه‌جایی مسافران بر عهده شهرداری قزوین قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 15 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، احد چگینی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قزوین درصد بود ابتدا فعالیت اینترنتی جابه‌جایی مسافران را به مسؤولان آژانس‌ها و تاکسی‌ها بسپارد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین جلسه‌های مختلفی را با آن‌ها برگزار کردند تا آژانس‌ها و تاکسی‌ها مسؤولیت حمل و نقل آنلاین و اینترنتی را بر عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: سه جلسه با مسؤولان آژانس‌ها و تاکسی‌های شهر قزوین برگزار شده اما آن‌ها تمایلی برای فعالیت اینترنتی جابه‌جایی مسافران را نداشتند.

این مسؤول مطرح کرد: فعالیت شرکت‌های اینترنتی موجب می‌شود وضعیت معیشت رانندگان تحت تأثیر قرار گیرد به همین دلیل موضوع حساس است و باید با ظرافت خاص تصمیم‌های لازم اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: در صورت عدم تمایل مسؤولان آژانس‌ها و رانندگان تاکسی برای انجام فعالیت‌های اینترنتی طبق قانون‌ شهرداری قزوین می‌تواند به صورت مستقل وارد عمل شود.

چگینی با بیان اینکه شهرداری قزوین مکلف شده است تاکسی اینترنتی را راه‌اندازی کند، تشریح کرد: شهرداری قزوین برای فعالیت اینترنتی در جابه‌جایی مسافران آیین‌نامه خود را به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه دهد تا با بررسی‌های مختلف تصمیم‌های لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان که اقدام به جا‌به‌جایی اینترنتی مسافران دارند در دیگر شهرها زندگی می‌کنند اما به قزوین آمده تا خدمات اینترنتی ارائه دهند زیرا با کاهش نرخ کرایه استقبال مسافران بیشتر شده و همین موجب رونق اقتصادی آن‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین توضیح داد: از آنجایی که هزینه‌های زندگی رانندگان کاهش و فعالیت اقتصادی آن‌ها رونق می‌یابد، تمایل به فعالیت‌های اینترنتی را دارند.

چگینی با اشاره به اینکه خودروهای شخصی اینترنتی اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند، ادامه داد: این کار غیرقانونی است به همین دلیل شهرداری قزوین با دستگاه قضا مکاتبات لازم را انجام داده تا با آن‌ها برخورد کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قزوین مکاتبات لازم را با شورای تأمین و دادگستری استان قزوین انجام داده تا با انجام اقداماتی جلوی فعالیت شرکت‌های اینترنتی غیرقانونی گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار