رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از اجرای طرح پایش شیرخام در سطح شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 07 May 2018

عیسی غیاث یزدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، اظهار کرد: با توجه به جایگاه پایش فرآورده های خام دامی عرضه شده در سطح شهر، کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان قزوین نسبت به بازدید و انجام نمونه برداری از ۲۰ واحد مرتبط با تولید و عرضه شیرخام «مراکز جمع آوری شیر، خودروهای حمل شیر، دامداری های سنتی و صنعتی خام» اقدام کردند.

وی همچنین با اشاره به انجام این طرح در فصول مختلف سال افزود: نمونه های اخذ شده برای انجام آزمایشات میکروبی، شیمیایی و بررسی تقلبات به آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی قزوین ارسال میگردد تا پس از اعلام نتایج آزمون ها نسبت به برنامه ریزی های بهداشتی اقدامات لازم صورت پذیرد.

نظارت دامپزشکی قزوین بر عملکرد واکسیناسیون دام توسط بخش خصوصی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در راستای حمایت از بخش خصوصی و در راستای پوشش کامل مبارزه با بیماری­ها و انجام بهتر واکسیناسیون همه دامداری ها، بخشی از فعالیت وکسیناسیون دامداری های این شهرستان به بخش خصوصی محول شده است که لذا برای بررسی انجام دقیق واکسیناسیون، بازدید هایی به صورت سرزده از مراکز اپیدمیولوژیک تحت پوشش انجام شده که در مجموع نتایج رضایت بخش بوده است.

غیاث یزدی با اشاره به بخشی از تخلفات انجام شده از سوی بخش خصوصی گفت: تعاملات بخش دولتی و خصوصی بر اساس اعتماد متقابل صورت می گیرد و در صورت مشاهده تخلف، قطعا با آن برخورد شدید خواهد شد. لذا مسئولین مراکز مایه کوبی لازم است که نسبت به صحت انجام واکسیناسیون و آمار ثبت شده کمال دقت را داشته باشند تا از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار