این انحصار آنجا عجیب تر بنظر می رسد که صاحبان دکه های شهر یاسوج اهل این شهر و حتی شهرستان های سردسیری نیستند و از یک منطقه گرمسیری استان هستند!
کد خبر: ۶۳۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 25 July 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
دکه های شهر یاسوج در قرق یک قوم و منطقه خاص!
موضوع دکه های شهر یاسوج و انحصار آنها ماجرای است که ابعاد گسترده و بار روانی زیادی بهمراه داشته است.
اگر تاکنون به دکه های سطح شهر یاسوج مراجعه کرده باشید در برخورد اولیه و لهجه صاحبان این د که ها، متوجه می شوید در انحصار افراد یک منطقه و قوم خاص هستند.
این انحصار آنجا عجیب تر بنظر می رسد که صاحبان دکه های شهر یاسوج اهل این شهر و حتی شهرستان های سردسیری نیستند و از یک منطقه گرمسیری استان هستند!
شاید این سوال پیش بیاید که چطور یاسوجی ها و بویراحمدی ها نمی توانند برای خود دکه ای داشته باشند اما افرادی از یک شهرستان گرمسیری براحتی صاحب دکه و کسب و کار شده اند؟
پاسخ اینست که در دوره قبلی شورا (شورای چهارم) وقتی اعضا سرگرم بحث های بیخود و بی فایده و کشمکش با شهردار بودند، یکی از اعضای شورا بی سر و صدا کارهای خود را در این راستا انجام داد.
اگر چه مدتی است شورای شهر مجوز جدیدی برای دکه ها صادر نکرده است اما در زمانی که مجوزها صادر شد، بسیاری از جوانان بیکار و متقاضیان یاسوجی دکه در کسب مجوز ناموفق بودند در حالی که از یک منطقه خاص به تعداد دلخواه مجوز صادر شد و جالب اینکه همیشه فردی مخالف واگذاری است که خود برای همولایتی هایش سنگ تمام گذاشته و هموراه در همه محافل با ژستی حق به جانب دم از قانون هم می زند!
بدترین قسمت ماجرا آنجاست که برخی از افرادی که مجوزها را دریافت کرده اند و نیازی به آن ندارند و صرفا به عنوان یک درآمد از آن بهره می برند.
به عنوان مثال در برخی از میادین اصلی شهر از جمله میدان جهاد و فلکه سنگی که تعداد قابل توجهی دکه در سال پایانی شورای چهارم سربرآورد متعلق به کسانی است که هزینه 200 تا 300 هزارتومانی بابت عوارض پرداخت می کنند اما آنرا به افراد دیگری با قیمت های بالای 1 میلیون تومان اجاره داده اند.
حال باید مردم ببیند به چه کسانی رای داده اند که مسبب چنین وضع قومگرایی شده اند و چه تجارت پنهان و زیرپوستی برای خود و بستگان راه انداخته اند.
اسناد و جزئیات بیشتری در اختیار نگارنده قرار دارد که فعلا به دلیل بار روانی آنرا منتشر نمی کند اما در صورت عدم برخورد متولیان و سمئولان نظارتی و ادامه تبعیض در حق مالکان و ساکنان یاسوج، آنان را با مردم درمیان خواهد گذاشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امرلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
زورشو ایرسه تا کور شود هر ان که نتواند دید
حاج زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
یک ساله اینو گذاشتین رو کنید کی بوده و چرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
دکه ها اکثرا صاحبشون بویر احمدی بودن همشون واگذار کردن این قشری هم ک شما میفرماین اومدن خریدن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار