فرمانده ناجا تاکید کرد؛
فرمانده ناجا با اشاره به تبادل تجربیات و انتقال اطلاعات بین ایران و عراق گفت: ارتقاء آمادگی عملیاتی و اشراف بر تحرکات گروهک های تروریستی در مرزهای مشترک در دستور کار مرزبانی 2 کشور است.
کد خبر: ۶۴۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 12 August 2018

اشراف مرزبانی ایران و عراق بر تحرکات گروهک‌های تروریستی

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در دیدار فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق ( هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق ) اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در جمع شما حاضر هستم و امیدوارم این نشست، دستاورد خوبی برای مرزبانی کشور دوست و برادر عراق داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحمدالله در سال های اخیر ارتباطات مرزی و همکاری های مشترک ایران و عراق گسترش یافته است، افزود: گسترش و ارتقاء امنیت در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق حائز اهمیت است و هر دو کشور برای این مهم تلاش می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: لازم است آمادگی عملیاتی دو کشور و همچنین اشراف بر تحرکات گروه های تروریستی ارتقاء یابد و تلاش کنیم جرایمی که در مرزهای مشترک وجود دارد،کاهش یابد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران آمادگی هرگونه همکاری مشترک مرزی را با جمهوری عراق دارد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: امروز دشمن مردم و دولت دو کشور جمهوری عراق و نیز جمهوری اسلامی ایران، "مشترک " است و باید تلاش کنیم توطئه های دشمنان خنثی شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب در مرز مشترک دو کشور، عنوان کرد: با آمادگی نیروهای مسلح ایران و نیز فعالیت نیروهای مسلح عراق، تحرکات گروهک های تروریستی در جداره مرزی ایران و عراق به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: مردم ایران و عراق ارتباط صمیمی و قلبی با هم دارند و بواسطه وجود عتبات عالیات در کشور عراق، قرن ها است که مردم ایران به این کشور سفر زیارتی دارند تا بارگاه مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را زیارت کنند، همچنین مردم عراق هم همواره مشتاق زیارت بارگاه مطهر امام رئوف امام رضا(ع) بوده و هستند.

سردار اشتری تأکید کرد: ریشه ارتباطی بین مردم عراق و ایران؛ اعتقادی و دینی است.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: بعد از سقوط صدام و در دوران اخیر شاهد ناملایماتی برای مردم، کشور و دولت عراق خصوصا فعالیت گروه های تروریستی چون داعش در این کشور بودیم که جمهوری اسلامی ایران چون برهه های گذشته در این شرایط نیز در کنار دولت و مردم عراق بود.

وی ادامه داد: این توطئه بزرگ (فعالیت گروه تروریستی داعش) که از طریق آمریکایی ها به کشور عراق تحمیل شده بود بحمدالله با رهبری مرجعیت، حضور مردم و اقتدار نیروهای مسلح خنثی شد.

این مقام عالی انتظامی در بخش دیگری از سخنان یادآور شد: برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات و برگزاری دوره های آموزشی آمادگی هر گونه همکاری با کشور دوست و برادر عراق را داریم، البته معتقدیم که مرزبانی عراق نیز دارای تجربیاتی است که می توانیم از آن بهره مند شویم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در آستانه برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) هستیم، افزود: باید با هماهنگی بین دو کشور شرایط تردد زوار را در امنیت کامل تسهیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار