مدير کل شيلات مازندران گردش مالي آبزي پروري استان را بيش از 600 ميليارد تومان برآورد و پيش بيني کرد که اين رقم افزايش پيدا کند.
کد خبر: ۶۴۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱ 30 August 2018

ايرنا، ولي الله محمد زاده روز چهارشنبه مراسم بهره برداري از يک طرح پرورش ماهي سردآبي در روستاي دهکلان سوادکوه شمالي به مناسبت هفته دولت، سهم مازندران را در آبزيان پروري کشور 18 درصد و جايگاه آن را اول اعلام کرد.
وي تعداد مراکز آبزي پروري استان را سه هزار و 400 واحد برآورد کرد و گفت که سال گذشته 75 هزار تن انواع آبزي همچون ماهي سردآبي، گرم آبي و خاويار در مازندران توليد شد.
محمدزاده پيش بيني کرد که ميزان توليد آبزي استان در سال جاري به 80 هزار تن برسد.
وي گفت که هم اکنون بيش از 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در زمينه آبزي پروري در مازندران فعاليت دارند.
مديرکل شيلات مازندران يکي از برنامه هاي شيلات استان را افزايش توليد ماهيان سردآبي از جمله قزل آلا اعلام کرد و افزود: پارسال 15 هزار تن ماهي قزل آلا در استان توليد شد که مقام دوم کشور را کسب کرديم و امسال هم پيش بيني مي کنيم ميزان توليد به 18 هزار تن برسد.
وي به کارگيري فناوري هاي نوين در آبزي پروري را هم از برنامه هاي شيلات مازندران اعلام کرد و گفت پرورش ماهي در قفس دريايي يکي از برنامه هاي در دست اجراست که از پنج سال پيش آغاز شد.
مديرکل شيلات مازندران با بيان اينکه توليد پرورش ماهي در قفس صادرات محور است، افزود: طي پنج ماهه امسال 9 ميليون دلار آبزي به کشورهاي عراق ، روسيه و افغانستان و خاويار به کشورهاي اروپايي صادر شد.
وي از افزايش صد در صدي ارزش صادرات آبزي استان در اين مدت نسبت به سال گذشته خبر داد.
بر اساس آمارهاي رسمي 12 هزار نفر به صورت مستقيم در صنعت صيد و صيادي مازندران اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار