رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ایران بیشترین تلفات و حوادث رانندگی را پس از ونزوئلا و تایلند به خود اختصاص داده، گفت: وجود متولیان متعدد در حوزه ترافیک و ناهماهنگی ناشی از آن و همچنین ایمن نبودن خودروها از مهمترین عوامل این حوادث است.
کد خبر: ۶۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 18 November 2018

ایمن نبودن خودروها و وجود متولیان متعدد عوامل مهم حوادث رانندگی هستندبه گزارش تابناک قزوین،حکمت الله داودی شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین به مناسبت 28 آبان ماه، یادبود قربانیان حوادث رانندگی افزود: سال گذشته 18 هزار تن در حوادث رانندگی کشته و 330 هزار تن نیز دچار مجروحیت شدند.


وی اضافه کرد: تصادفات رانندگی علاوه بر آسیب های جدی جسمی برای مجروحان و آسیب های معنوی و اجتماعی برای بازماندگان کشته شدگان، بار زیادی بر دوش دولت ها نیز می گذارد تا جایی که 40 درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور به مجروحان این حوادث اختصاص دارد.


داودی با بیان اینکه متاسفانه حوزه ترافیک دارای متولیان متعددی بوده و تنها یک دستگاه در خصوص آن تصمیم نمی گیرد، ادامه داد: بسیاری از موارد به خاطر عمل نکردن برخی از دستگاه ها به وظایف قانونی خود، ناهماهنگی های زیادی را شاهد هستیم.

 
وی اضافه کرد: تمامی مشکلات یاد شده مربوط به شهرداری ها نبود و نیازمند انجام برخی اقدام ها از سوی دستگاه های ذیربط است تا جایی که امروز به خاطر چنین ناهماهنگی هایی شاهد فعالیت یک هزار و 200 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر قزوین هستیم که هیچ اقدامی نیز در خصوص خروج و نوسازی آنها صورت نگرفته است.


رییس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: در تمام دنیا با ورود هر دستگاه خودروی جدید باید یک خودروی فرسوده از گردونه خارج شود اما این مساله در شهرهای ما دیده نمی شود و از این رو تصمیم گیران کلان کشور باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.


داودی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بر استفاده از ظرفیت اتوبوس های داخل شهر برای ترویج فرهنگ مطالعه و آموزش شهروندان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار