معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: دوره ی آموزش ضمن خدمت مبانی پیمایش و راهبری در قزوین برگزارشد.
کد خبر: ۷۰۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 12 January 2019

برگزاری دوره آموزشی پیمایش و راهبری در هلال احمر قزوين 

 

به گزارش تابناک قزوين؛ تهمینه ابراهیمی اظهار داشت: این دوره آموزشی در معاونت آموزش و پژوهش این جمعیت به مدت ١٦ ساعت با حضور ٥٦ نفر از کارکنان سراسر استان برگزار شد که کارکنان در صورت کسب امتیاز لازم، موفق به دریافت گواهی ضمن خدمت مربوطه می شوند.

 

وی در مورد اهمیت برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: نخستین و مهمترین مهارت ضروری برای همه کسانی که پا به عرصه طبیعت میگذارنـد، مهـارت پیمـایش و جهـت یـابی است.

 

ابراهیمی درادامه عنوان کرد: این توانایی عملـی بـرای کوهنـوردان، امدادگران، نجـاتگران و سـایر کـسانی کـه بـه هـر دلیـل بـه محیطهای طبیعی پا میگذارند، مهارتی حیاتی به شمار می آید و آموزش این هنر ظریف و پیچیده کـه ریـشه درغریـزه انـسان دارد باید جایگاه شایسته خود را پیدا کند.

 

وي با تاکید بر حفظ جان برگزاری دوره آموزشی پیمایش و راهبری در هلال احمر قزوينامدادگران و نجاتگران کادر و داوطلب در حوادث و بلایا، گفت: یادگیری پیمایش و راهبری می تواند یکی از مهمترین اصول در حوادث باشدکه با کسب این آموزش ها می توانند در حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کوهستان دسترسی آسان به مصدومان و آسیب دیدگان داشته باشند.

 

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان مباحث آموزشی این دوره را جهت یابی طبیعی، نقشه، قطب نما و پیمایش الکترونیک عنوان کرد و افزود:  افزایش توانمندی در پاسخگویی به حوادث احتمالی در طبیعت و ارتقای آموزش کارکنان، برای شناخت طبیعت از اهداف برگزاری این دوره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار