دامپزشکی استان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک اعلام کرد: واحد سل وبروسلوز دامپزشكي آبیک از ابتدای سال جاری تاکنون اقدام به خونگیری از 29 هزار و 199 رأس گاو برای تشخیص بیماری بروسلوز (تست سرمی زربنگال) نموده که از این تعداد 4 رأس دام در آزمایش‌های تکمیلی تشخیصی به عنوان دام راکتور بروسلوزی(بيمار) مورد شناسایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۰۴۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 19 January 2019

 

دکتر مرتضی یعقوبی افزود: از دیگر اقدامات کنترلی در زمینه پیشگیری از بیماری بروسلوز، واکسیناسیون تعداد 9هزارو 275رأس گوساله ماده 12-4 ماهه، 34هزارو277 رأس بره و بز با واکسن FD (دوز کامل) بروسلوز و 7هزارو400 رأس گاو ماده با واکسن RD (دوز کاهیده) بروسلوز در این شهرستان بیان کرد.

وی یادآور شد: واکسیناسیون در کاهش موارد بیماری در جمعیت دامی و انسانی موثر است و بيماري بروسلوز به دليل كاهش توليد و ارزش اقتصادي دام هاي مبتلا و به دليل ابتلاي انسان به بيماري تب مالت همواره از دو بعد اقتصادي و بهداشتي حائز اهميت است. با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط می‌توان با این بیماری مقابله كرد.

یعقوبی تصریح کرد: اين آزمايشات به صورت منظم و در فواصل زماني مشخص در گاوداريهاي شهرستان اجرا شده و در صورت مشاهده موارد مثبت دام آلوده به فوريت از گله حذف و به كشتارگاه اعزام مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار