رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در سفر به قزوین گفت: در حال حاضر صادرات ایران با صادر کردن بیش از ۸ هزار قلم کالای مختلف به خارج از کشور از مرز ۳۳ میلیارد دلار عبور کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 30 January 2019

8هزار کالا به خارج از کشور صادر می‌شود

 

به گزارش تابناک قزوین، آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین روز چهارشنبه با حضور محمدرضا مودودی معاون وزیر صنعت، زاهدی استاندارقزوین، داود محمدی و حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعتی استان در سالن اجتماعات اداره صنعت استان قزوین برگزار شد.

معاون وزیر صمت عنوان کرد: بررسی آمارهای صادرات و واردات بیانگر تراز مثبتی است که امیدواریم با حمایت های لازم بتوانیم از شرایط تحریم برای افزایش صادرات غیر نفتی به‌خوبی استفاده نماییم.

وی گفت: در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بسیار خوشحالیم که با همه فشارهای ناجوانمردانه دشمنان توانسته ایم صادرات خود را به بیش از ۳۳ میلیارد دلار برسانیم و امیدواریم این جایگاه همچنان ارتقاء یابد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران یادآورشد: در قبل از انقلاب سهم صادرات غیرنفتی کمتر از ۵ درصد بود و در تراز تجاری هم چیزی برای گفتن نداشتیم اما امروز وابستگی ما به نفت کاهش یافته و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد سهم ما در صادرات غیرنفتی است که نشان می دهد زیرساختهای لازم در این زمینه بخوبی شکل گرفته است.

مودودی گفت: امروز با دارا بودن انواع کالاهای غیر نفتی در بخش صادرات و تنوع سبد کالایی، اقتصاد ما شش برابر شده که نشان می دهد اتفاقات خوبی در کشور رخ داده است  و در حال حاضر تعداد صادرکنندگان کشور به ۹ هزار واحد صنعتی و بازرگانی رسیده که این میزان با توجه به تحریم ها ارزشمند است.

وی گفت: باید هم نیاز ارزی تولید تامین شود و هم صادرات آسیب نبیند و اگر فاصله بخش دولتی و خصوصی کاهش یابد و ارتباط دوسویه بیشتر شود می توانیم به دستاوردهای بهتری برسیم.

مودودی تصریح کرد: هر چقدرصادرات نفت کمتر شود باید صادرات غیر نفتی بالا برود و در جنگ اقتصادی اعتقاد داریم باید اقتصاد مردمی تر و دست تولیدکننده و صادرکننده بازتر شود تا به اهداف تعیین شده برسیم.

مودودی بیان کرد: برقراری مشوق های صادراتی را دنبال می کنیم تا چرخه پرداخت مشوق ها شکل بگیرد تا شما بتوانید در خارج رقابت کنید زیرا امروز دیگر جنگ کالا و پول مطرح نیست بلکه فشار به مردم برای شکستن تاب آوری ملت است اما آثار تحریم را با کمک شما صادر کنندگان کم خواهیم کرد و نام تجاری کالای ایرانی را در خارج بلند آوازه خواهیم ساخت.

وی اظهارداشت: استان قزوین در این شرایط سخت بسیار موفق عمل کرده و در صادرات رشد قابل توجهی داشته که بیانگر توان بالای تولید کننده و صادرکننده های آن است.

پرزحمت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم گفت: در 9 ماه امسال 514 میلیون دلار کالا از قزوین صادر شده که نسبت به سال قبل 16 درصد رشد داشته است  و واردات استان هم در این مدت حدود 500 میلیون دلار بوده است.

وی افزود: قطعات صنعتی, ماشین آلات و مواد اولیه برای واحدهای تولیدی را عمده کالاهای وارداتی به استان اعلام کرد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین همچنین از افتتاح 18طرح صنعتی و تولیدی در ایام مبارک فجر خبر داد و افزود : این طرح ها  با 8 هزار میلیارد ریال اعتبار شامل 15 طرح استانی و 3طرح کشوری کلنگ زنی و افتتاح می شود.

به گفته پرزحمت؛ با افتتاح این طرح ها برای 880 نفر شغل ایجاد می شود .

در ادامه این مراسم از ۳۶ واحد نمونه صادر کننده استانی و سه واحد برتر کشوری تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار