با عنایت به بروز مواردی از وقوع بیماری تب برفکی در کشور، به منظور پیشگیری از بروز بیماری مذکور در واحدهای دامی استان نسبت موارد پیشگیری اقدام نمایند.
کد خبر: ۷۲۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 03 March 2019

هشدار بهداشتی دامپزشکی قزوین با موضوع تب برفکی

به گزارش تابناک قزوین اداره کل دامپزشکی استان قزوین با صدور اطلاعیه ای به دامداران توصیه کرد: با عنایت به بروز مواردی از وقوع بیماری تب برفکی در کشور، به منظور پیشگیری از بروز بیماری مذکور در واحدهای دامی استان نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:
1- انجام مایه کوبی تب برفکی در واحدهای دامی طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور
2- اعلام هشدارهای بهداشتی وقرنطینه ای به واحدهای دامی بالاخص صنعتی استان
3-از تردد غیر ضروری افراد (به ویژه افراد پر مخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها، سایر دامداری ها و...) ارتباط دارند، درداخل محوطه دامداری جداً جلوگیری به عمل آید.
4- از بازدیدهای غیر ضرور به دامداری اکیدا خودداری شود.
5- مبادی ورودی و خروجی دامداری دارای حوضچه ضد عفونی بوده و درسطح مناسبی حاوی آب و ماده ضد عفونی مناسب (ترجیحا هیدروکسید سدیم 2درصد یا فرمالین 5درصد) باشد.
6-ممانعت از ورود کلیه وسایل نقلیه غیر ضروری به دامداری (در مورد وسایل نقلیه نظیر ماشین های حمل شیر، علوفه و کود که الزام ورود به واحد را دارند، پس از ضد عفونی کامل و دقیق اجازه ورود داده شود) و اکیپ های مایه کوبی، دامپزشکان فارم، مسئولین بهداشتی، ماموران تلقیح مصنوعی، ماموران بیمه و رکوردگیری شیر، صاحب دامداری و ... بایستی وسیله نقلیه خود را کمافی‌السابق در محوطه خارج از دامداری مستقر نمایند.
7-در ابتدای محوطه ورودی دامداری اتاقی جهت تعویض لباس و چکمه و ابزار کار که واجد دوش بوده قرار داشته و کلیه افراد ورودی به دامداری(اکیپ های مایه کوبی، دامپزشکان فارم، مسئولین بهداشتی، ماموران تلقیح مصنوعی، ماموران بیمه و رکوردگیری شیر، صاحب دامداری و ...) که به نوعی با دام سروکار دارند و افرادی که از دامداری به هر دلیل خارج می‌شوند، موظف به تعویض لباس و دوش گرفتن باشند.( دامدار موظف به تهیه و تامین ابزار کار به میزان کافی می باشد)
8- جمع آوری و انتقال مرتب کود واحد محوطه دامداری
9- جلوگیری از نقل و انتقال دام بدون مجوز در واحدهای دامی
10-اطلاع رسانی وهشدارهای لازم به کلنیسین ها و مسئولین فنی وبهداشتی استان ونیز مسئولین مراکز مایه کوبی در خصوص رعایت موارد بهداشتی وقرنطینه در حوزه فعالیت های مرتبط
شماره 4 رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 بصورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشهای شما خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار