اخبار دادگستری قزوین:
ایجاد این سامانه سبب از بین بردن صفوف انتظار و جلوگیری از اتلاف وقت مردم، کاهش رفت و آمد درون شهری و امکان نظارت بیشتر شده است.
کد خبر: ۷۶۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 21 July 2019

تسهیل رسیدگی محاکم به پرونده های خانواده از طریق سامانه تصمیم

به گزارش تابناک قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در گفتگو با روابط عمومی این دادگستری گفت: طلاق یکی از مهمترین آسیب های جامعه نوین ایران است که روزبروز در حال افزایش و چنانچه مقابله ای با آن صورت نپذیرد در آینده خسارات جبران ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: طلاق به عنوان یکی از آسیب های اولویتی مدنظر مقام معظم رهبری نیازمند انجام اقدامات ویژه علاوه بر وظایف سازمانی و عمومی هر دستگاه و نهاد است، براساس قانون حمایت خانواده تمامی طلاق های توافقی الزاما و سایر دعاوی خانواده می تواند پیش از صدور رای به مرکز مشاوره ارجاع داده شود که با توجه به تعداد بالای دعاوی خانواده و ارجاع فیزیکی متقاضیان در این دعاوی در استان هایی که قانون را عملیاتی نمودند مشکلات عدیده ای از جمله تشکیل صفوف برای دریافت نوبت، سردرگمی مراجعان ، طولانی شدن نوبت های جلسات مشاوره، معطل شدن بیش از حد مراجعین و... را شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان نمود: به روش سنتی امکان ارزیابی و نظارت اقدامات صورت گرفته، مدیریت پرونده ها و نحوه ی ارجاع و پاسخگویی نیز وجود ندارد و یا به کندی صورت می گیرد.

وی در خصوص نحوه رفع مشکلات موجود و فوق الذکر گفت: به جهت رفع موانع پیش رو واحد مشاوره استان با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به تهیه سامانه ای با نام تصمیم نمود که اکنون و بعد از گذشت یک سال از اجرایی نمودن این سامانه در مشهد و برطرف نمودن نواقص و مشکلات آن در حال حاضر به عنوان سامانه جامع ثبت اطلاعات طلاق از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق تایید شده است. ایجاد این سامانه از بین بردن صفوف انتظار و جلوگیری از اتلاف وقت مردم و کاهش رفت و آمد درون شهری، امکان نظارت و کنترل بیشتر بر فرایند ارجاع از پذیرش متقاضیان تا مرحله ارزیابی، غربالگری، ارائه خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی و مددکاری را با ترسیم نمودار و مشخص نمودن مدت زمان انجام آن فراهم آورده و توانسته دستاوردهای خوبی را در این خصوص بدست آورد.

گفتنی است: این سامانه تحت وب است و از طریق اینترنت قابلیت دسترسی دارد و در هر لحظه از زمان افرادی که متقاضی درخواست دعاوی خانواده هستند؛ قبل از تشکیل پرونده در محاکم می توانند با مراجعه به آدرس www.zaman.behzisti.net اطلاعات اولیه خود را وارد نموده و ضمن دریافت کد رهگیری از زمان اولین جلسه مشاوره، ارزیابی، تاریخ و آدرس محل مراجعه مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار