مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : در راستای کنترل بیو لوژیک آفات، تخم زنبور تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان رها سازی شد
کد خبر: ۷۶۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 23 July 2019

تخم زنبور تریکوگراما در مزارع گوجه فرنگی شهرستان آبیک رهاسازی شد

 به گزارش تابناک قزوین بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک  با بیان این مطلب افزود : اولین مرحله رهاسازی تخم زنبور تریکوگراما در یکی از مزارع گوجه فرنگی روستای حاجی تپه بخش بشاریات از توابع این شهرستان اجرا شده است .

وی با اشاره به  برنامه‌هایی که در سال جاری برای مبارزه بیولوژیک و غیرشیمیایی با آفات و تولید محصول سالم در دستور کار این مدیریت قرار دارد اظهار داشت : تخم این حشره مفید به صورت تریکو کارت ها که هر یک حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخم زنبور تریکوگراما هستند، جهت کنترل بیولوژیک آفت کرم میوه گوجه فرنگی (هلیوتیس) رهاسازی شده است .

لطفی تصریح کرد : عملیات رهاسازی تخم زنبورتریکوگراما ؛ هر ساله از اواخر خرداد ماه تا اواسط تیر ماه در سه مرحله و با فاصله ۷ تا ده روز انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اهمیت مبارزه بیولوژیک با آفات در کاهش هزینه تولید، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و تولید محصولات سالم گفت : نصب تریکوکارت و استفاده از زنبور تریکوگراما با نظارت مسوولین، کارشناسان حفظ نباتات مدیریت و مراکز و همچنین با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.

لطفی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های جهاد کشاورزی ؛ تولید محصول سالم از طریق کاهش مصرف سموم و افزایش سطح مبارزه بیولوژیک و غیر شیمیایی با آفات نباتی، تحت عنوان طرح مدیریت تلفیقی آفات (IPM) است، بر لزوم اهمیت استفاده از عوامل غیر شیمیایی و بیولوژیک علیه آفات در مزارع کشاورزی تاکید کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار