مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد:
مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد گفت: مددجویی که توانایی کار داشته باشد حداکثر پنج سال تحت حمایت قرار می گیرد و در این مدت اگر از معرفی به کار اجتناب کند از چرخه حمایتی حذف و مستمری وی قطع می شود.
کد خبر: ۷۶۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 23 July 2019

مددجویی که اشتغال زایی را نپذیرد از چرخه حمایت حذف می شود

به گزارش  تابناک قزوین؛ علیرضا رمضانی  مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد  در بازدید از شرکت نوآور ارتباط صنعت بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) به دنبال آن است که مددجو را به توانایی و توانمندسازی برساند البته به غیر از بخش اندکی از مددجویان، سایر مددجویان توانایی کار را دارند.

وی ادامه داد: مددجویی که توانایی کار داشته باشد حداکثر پنج سال تحت حمایت قرار می گیرد و در این مدت اگر از معرفی به کار اجتناب کند از چرخه حمایتی حذف و مستمری وی قطع می شود.

مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد اضافه کرد: اگر مددجویی به کار معرفی شود و به دلیل غیرموجه از کار کردن استنکاف کند، ظرف مدت سه ماه تعیین تکلیف شده و در صورت اصرار بر عدم کار و تلاش، از چرخه حمایت به صورت کامل حذف می شود.

وی افزود: مددجویی که توانایی کار دارد نباید تحت حمایت بماند بلکه باید با اشتغال و درآمدزایی زندگی شرافتمندانه و با عزتی را برای خود رقم بزند.

رمضانی با اشاره به اقدامات انجام شده عنوان کرد: یکی از اقداماتی که کمیته امداد امام (ره) با همراهی مجلس موفق به انجام آن شد، استفاده از منابع قرض الحسنه بانک ها بود.

وی تصریح کرد: در ابتدای این گام ۲۰ درصد از منابع قرض الحسنه بانک ها برای ایجاد اشتغال اختصاص یافت و در ادامه با تعامل و همکاری بانک مرکزی، این تلاش ها به اختصاص منابع قرض الحسنه بانک ها برای ایجاد ۱۰۰ هزار اشتغال سالیانه اختصاص یافت.

مدیرکل هدایت های شغلی کمیته امداد عنوان کرد: کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را برای کارفرمایان در کنار بسته تشویقی را مبتنی بر قانون به اجرا درآورد.

در ادامه مدیرعامل  شرکت نوآور ارتباط صنعت گفت: این واحد تولیدی در حال اجرای برنامه توسعه خویش است از این رو برای اشتغال نیروهای مورد نیاز در خط تولید، استفاده از مددجویان تحت حمایت در اولویت قرار اده ایم.

کیایی یادآورشد: این واحد تولیدی در حال تولید محصولات الکترونیک مرتبط با محصولات یخچال و فریزر است و نیاز تولیدکننده های داخلی را تأمین می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار