پروژه ساماندهی و مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء‌الدین واقع در شهرستان آوج با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۹۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 09 November 2019

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی و مرمت امامزاده سلطان علاء الدین آوج

به گزارش تابناک قزوین،امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی ساماندهی و مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان آوج از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شد و تا کنون با اجرای اقدام های مرمتی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد ، برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد آنها، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت و ساخت و نصب ناودان برای هدایت آب باران و آبهای سطحی ، پروژ با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال انجام است.

گفتنی است: امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است. ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند . این بنا در تاریخ ۹/۸/۷۷ با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار