در نشست مشترک دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در استان قزوین، بر برخورد جدی با عاملان تهیه و توزیع موادمخدر در استان، تأکید شد.
کد خبر: ۷۹۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 10 November 2019

برخورد جدی با عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر

به گزارش تابناک قزوین، قاسمی، دادستان قزوین در این نشست با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ نفر در استان در زمینه توزیع و فروش موادمخدر دستگیر شده اند، گفت: بستر‌های خوبی در استان وجود دارد تا با همدلی در جهت پاکسازی فضای استان از ناهنجاری‌های اجتماعی اقدام شود.
دادستان قزوین، اعتیاد را ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی و جرایم مختلف دانست و بر بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی قانونگذار، تأکید کرد.

قاسمی همچنین بر استمرار برخورد با فعالان حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر تأکید کرد و گفت: نظارت بر خدمات ارائه شده در مراکز ترک اعتیاد باید به شکل جدی‌تر انجام شود.
نظارت و کنترل بیشتر بر مراکز ترک اعتیاد
حجت الاسلام حیدری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در این نشست گفت: با نظارت و کنترل مراکز پیشگیری و درمان اعتیاد می‌توان برای کاهش آمار معتادان گام‌های عملی برداشت.
وی وجود نقص و مشکل در مراکز درمان اعتیاد را عامل مهم گسترش آن در جامعه به ویژه جوانان دانست.
ورود دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و درمان اعتیاد
وارثی، مدیرکل بهزیستی استان نیز در این نشست گفت: هر دستگاهی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد وظیفه و نقشی بر عهده دارد که در صورت انجام آن می‌توان به امر پیشگیری و درمان سرعت بیشتری بخشید.
مدیرکل بهزیستی استان، تأمین اعتبار برای درمان و نگهداری معتادان در گرمخانه‌ها و همچنین غربالگری آنان را بخشی از اقدامات صورت گرفته دانست و افزود: غیر از اعتبارات نوروز، هیچ مبلغی به بهزیستی استان برای پیشگیری و درمان اعتیاد پرداخت نشده است.
وارثی با بیان اینکه هیچ فرد معتادی بدون حکم و دستور قضایی نگهداری نمی‌شود، درباره موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته اظهار داشت: تاکنون برای ۳۰ نفر از معتادان درمان شده شغل ایجاد شده است که البته کافی نیست.
کمبود اعتبارات استانی و ملی برای پیشگیری و درمان اعتیاد
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست نیز با بیان اینکه ما در موضوع مبارزه با مواد مخدر از اعتبارات استانی و ملی استفاده می‌کنیم، گفت: تاکنون فقط ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری و درمان پرداخت شده است.
صفاپور درباره نگهداری معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: قانون مدت زمان نگهداری معتادان متجاهر را ۶ ماه در نظر گرفته است، اما ما به دلیل مشکلات اعتباری تنها ۴۴ روز قادر به نگهداری این افراد هستیم.
درمان رایگان معتادان در مراکز دولتی
دکتر مدبر، رئیس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: فرآیند درمان و فرانشیز معتادان بهبود یافته در مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی رایگان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار