معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین : از ابتدای پارسال تاکنون زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته فراهم شده است.
کد خبر: ۷۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 10 November 2019

ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ معتاد بهبود یافته در قزوین

به گزارش تابناک قزین،زهرا غلامرضایی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین  گفت: ۱۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته مرحله آماده سازی شغلی را طی کرده اند و از ابتدای پارسال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.
غلامرضایی افزود: معتادانی که یک سال از ترک آنها گذشته باشد می‌توانند با گذراندن دوره‌های اشتغال زایی زیر نظر سازمان بهزیستی از خدمات تسهیلات بانکی استفاده کنند.
او اضافه کرد: دوره‌ها شامل مهارت کسب و کار، قوانین کارگر و کارفرما و مهارت‌های زندگی است که بعد از دوره‌ها و براساس مدرک فنی حرفه‌ای مرتبط و همچنین توانمندی مهارت به بانک‌ها عامل برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: این تسهیلات بر اساس نوع حرفه فرد بهبود یافته از ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است.
غلامرضایی افزود: کارفرمایانی که بتوانند برای ۵ فرد بهبود یافته شغل ایجاد کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.
او اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی مشغول به فعالیت است و از ابتدای امسال بیش از ۴ هزار نفر برای درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.
به گفته معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، تعرفه درمان برای دوره یک ماه ۷۳۵ هزار تومان است و معتادان متجاهر بطور رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.
غلامرضایی افزود: علاوه بر این کمک هزینه درمان، برای افرادی که بضاعت مالی لازم برای درمان را ندارند از یارانه سازمان استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار