طی شش ماهه نخست سال جاری محقق شده است؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین :طی شش ماهه نخست سال جاری به ۲۷۱۲ نفر از نیازمندان بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان وام ضروری پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۹۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 11 November 2019

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان وام ضروری به ۲۷۰۰ نیازمند

به گزارش تابناک قزوین،مجید مومنی،مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست معاونان کمیته امداد استان بیان کرد: سیاستگذاری کمیته امداد بر حمایت برنامه ریزی شده از مددجویان بر محور توانمندسازی است.

وی ادامه داد: نباید تصور شود که کمیته امداد جایی برای حمایت دائم و پرداخت مستمری به افراد است، کمیته امداد مرکز اورژانسی است که نیازمندان مدت کوتاهی در این مرکز خدمات دریافت می کنند تا بعد از بازتوانی به توانمندسازی رسیده و از چرخه حمایتی خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در این فرایند پرداخت کمک های حمایتی از کمک های بلاعوض به سمت تسهیلات و وام های قرض الحسنه هدایت شده است که افراد را برای زندگی شایسته یاری می کند.

وی اعلام کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری به دو هزار و ۷۱۲ نفر از نیازمندان بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۶۲ میلیون تومان وام ضروری پرداخت شده است.

مومنی توضیح داد: از این تعداد وام ضروری، هزار و ۶۲۳ فقره وام از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده که تسهیلات پرداختی در این بخش از نظر تعداد ۴۳ و از نظر ارزش ریالی ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مسابه سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تعداد هزار و ۸۹ نفر از نیازمندان نیز از طریق معرفی به بانک قرض السنه مهر ایران تسهیلات دریافت کرده اند که رقم پرداخت به این افراد بیش از چهار میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به ضرورت موضوع توانمند سازی خانواده های تحت حمایت، اظهارکرد: قرار نیست کسی تا پایان عمرش دستش به سوی دیگران دراز باشد لذا با برنامه ریزی های انجام شده بستر اشتغال نیازمندان از طریق کاریابی، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و ارائه بسته تشویقی به کارفرمایان، فراهم شده است .

وی تأکید کرد: باید با اشتغال زایی زندگی عزتمندانه را برای مددجویان رقم بزنیم و آنها را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی در جامعه رشد دهیم تا فقر در یک خانواده باقی نمانده و مورثی نشود.

مومنی یادآورشد: در جذب مشارکت های مردمی نیز باید بر انواع کمک های نقدی و غیرنقدی تأکید شود گاهی کمک های غیرنقدی، گام های موثر و مفیدی در ارائه خدمت به نیازمندان هستند ، ضمن اینکه عموم مردم نیکوکار از طریق کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* قادر به پرداخت کمک به نیازمندان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار