کد خبر: ۸۰۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 27 November 2019
همزمان با هفته بسیج نخستین یادواره سرداران و ۱۰۲ شهید فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا و سیما ، در این آئین که جمعی از خانواده های معظم شهداء ، مسئولان و فرهنگیان حضور داشتند نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهدای فرهنگی از2فضلیت علم آموزی و ایثار خون در راه خدا برخوردارند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: مسیر شهادت و جانبازی در راه خدا، بخشیدن روح کرامت و شرافت و آموزش درک حقیقت انسانی برای جامعه است.
وی ادامه داد: این مسیر درحقیقت بیانگر درک عمیق،تجلی اندیشه وعشق است.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عاشق ترین انسانها در دیدگاه انسانها عاقلترین آنها هستند و شهدا برازنده این عنوان هستند.
وی گفت: حدود یک هیجدهم شهدای استان از جامعه فرهنگی هستند و این آمار نسبت به درصد تعداد فرهنگیان استان در دوران دفاع مقدس قابل توجه و بیانگر دیدگاه و شناخت ارزشمند فرهنگیان از شرایط آن دوران است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: جامعه آموزش و پرورش استان با حضور بیش از 60 درصدی در جبهه های دوران دفاع مقدس 102شهید فرهنگی و 446 شهید دانش آموز به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.
هادی زارع پور افزود: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت بین دانش آموزان در طول سال تحصیلی یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی برگزار می شود.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان هم گفت: عزت، آزادی، افتخار و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.
سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار افزود: شهدای فرهنگی عاشقانه از سنگر ترویج علم دانش به سنگرهای رزم دفاع مقدس رهسپار شدند و زیباترین درسها را از مکتب حسین(ع) تقدیم جامعه کردند.
وی بیان کرد: کوچه و خیابان ها به نام شهدا است تا فراموش نکنیم که امنیت زندگی مان مدیون خون آنان است.
سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار گفت: انقلابی که امام وشهداء برای ما بر جای گذاشتند باید با تمام وجود از آن پاسداری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار