احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی حوزه راه و مسکن استان که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی در ساری برگزار شد ، در جمع خبرنگاران افزود : با تکمیل این محور مشکلات ترافیکی شهرستان های تنکابن و رامسر در غرب استان بسیار کم خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 18 June 2020

ایرنا - استاندار مازندران از رفع مشکلات زیست‌محیطی ساخت محور تنکابن‌-‌الموت خبر داد و گفت که از این پس عملیات اجرایی این محور سرعت می‌گیرد.

احمد حسین زادگان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی حوزه راه و مسکن استان که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی در ساری برگزار شد ، در جمع خبرنگاران افزود : با تکمیل این محور مشکلات ترافیکی شهرستان های تنکابن و رامسر در غرب استان بسیار کم خواهد شد.

طرح راه اصلی تنکابن - الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ مطرح و با اعلام موافقت نامه در سال ۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد ، در مجموع شامل ۶ قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۵۳ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در استان قزوین و ۶۱ کیلومتر در استان مازندران واقع است.
مسافت فعلی شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از مسیر جاده رشت ۳۳۰ کیلومتر است که با احداث محور جدید ، طول این مسیر ۱۷۷ کیلومتر کوتاه می شود.

استاندار مازندران آغاز عملیات اجرایی آزاده راه قائمشهر به ساری به طول ۴۴ کیلومتر را تحقق آرزوی دیرینه مردم این خطه دانست و گفت : این نخسیتن آزاده راه واقعی استان مازندران است که باعث رفاه حال همه مردم بومی و مسافران و گردشگران می شود.

وی با توضیح این نکته که ۷۰ درصد تملک اراضی برای ساخت این آزاد راه انجام شده است ، بیان داشت : طبق بررسی های صورت گرفته با بهره برداری از این آزاد راه نیمی از بار ترافیکی محورهای قائمشهر - ساری - میاندورد از بین می رود و سالانه در مصرف دستکم ۳۰ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود.

حسین زادگان با اظهار این که در دولت تدبیر و امید طرح های تعریض جاده ، پل سازی ، ایجاد تونل و چهار خطه شدن در محورهای مواصلاتی هراز ، کندوان و سوادکوه بدرستی انجام شده و همچنان درحال انجام است، گفت : دولت تدبیر و امید در یک اقدام ویژه ۱۷ کیلومتر از محور ساری - تاکام را که یکی از محورهای مهم ترانزیتی و گردشگری برای استان و کشور است ، طی یک سال اخیر به مرحله افتتاح رسانده است.

وی هزینه اجرای چهار خطه کردن محور ساری - کام را بسیار سنگین و در عین حال سخت توصیف کرد و گفت : طبق برنامه ، چهار کیلومتر باقی مانده از این محور نیز تا پایان امسال و یا پایان دوره کاری دولت تدبیر و امیدبه بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود : این محور علاو بر اهمیت ترانزیتی و گردشگری ، برای مردم بومی در جا به جایی محصولات کشاورزی و از همه مهمتر سلامت آنان در تردد اهمیت زیادی دارد.

طرح تعریض و چهار خطه کردن محور ۱۷ کیلومتری ساری - تاکام با سرمایه گذاری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی به عنوان یکی از مهمترین طرح های عمرانی استان امروز به بهره برداری رسید.

امروز در مجموع ۹۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان مازندران با اعتبار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از طریق حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری زیر بار ترافیک رفت.

۴۶۶ واحد مسکن مهر هم با اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد ریال امروز افتتاح و تحویل متقاضیان این بخش شده است.

همچنین با دستور رییس جمهوری عملیات اجرایی آزاد راه کنار گذر قائمشهر- ساری به مسافت ۴۴ کیلومتر و با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال شروع شده است.

استان مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن را راههای اصلی تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار