طی سه ماهه نخست سال جاری محقق شد؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان تسهیلات، برای ۳۸۹ مددجو اشتغال ایجاد کرده ایم.
کد خبر: ۸۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 04 July 2020
 

 ایجاد ۳۸۹ اشتغال برای مددجویان قزوین

 
 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ؛ مهرعلی حق گویان در نشست روسای ادارات اجرایی و کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد استان قزوین که در سالن اجتماعات پارک علم و فن آوری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ایجاد اشتغال یک سیاست جدی در کمیته امداد است چراکه با ابعاد مختلف زندگی مددجو در ارتباط است.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع ایجاد اشتغال و ارجحیت سیاست توانمندسازی بر سیاست تواندهی یعنی کمیته امداد امام (ره) تنها به دنبال تأمین معاش مددجو نیست و ما در این نهاد تلاش می کنیم تا رویکرد استقلال معیشتی نیازمندان با عزت و کرامت آنها توأم باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: وقتی مددجو با اتکاء بر توانایی های خویش کار کرده و درآمد داشته باشد دیگر برای تأمین هزینه های زندگی چشم به کمک دیگران ندارد و این نخستین اقدام برای تامین عزت نفس و کرامت انسانی افراد است.

وی افزود: همین رویکرد عزت بخشی بنیان ایجاد اشتغال و اجرای سیاست توانمندسازی است که با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، ارائه مشاوره های شغلی، استفاده از ظرفیت راهبران شغلی، پرداخت تسهیلات، نظارت و کمک به بازاریابی و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت کاریابی ها محقق می شود.

حق گویان اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون تومان تسهیلات، برای ۳۸۹ مددجو اشتغال ایجاد کرده ایم.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ طرح کارانگیزی، ۴۷ طرح توان افزایی، دو طرح کارفرمایی و ۳۲۰ طرح خودکفایی بوده است که در اقصی نقاط استان اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: این نهاد برای ایجاد اشتغال مددجویان برنامه های مختلفی دارد که می توان به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان و ارائه بسته تشویقی برای کاریابی ها و کارفرمایان اشاره کرد.

وی گفت: براساس بسته تشویقی طراحی شده برای کارفرمایان به ازای هر مددجوی بکارگیری شده، کارفرما می تواند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند همچنین کارفرما می تواند به جای این تسهیلات تا دو سال از پرداخت حق بیمه مددجوی جذب شده معاف شود و این مبلغ از سوی امداد پرداخت شود.

حق گویان تصریح کرد: امروز کمیته امداد امام (ره) آمادگی دارد تا نیروی کار مورد نیاز واحدهای تولیدی و خدماتی را براساس مهارت مورد نیاز آنها، تأمین کند، بر این اساس علاوه بر استفاده از نیروی آماده بکار براساس مهارت های موجود، این آمادگی وجود دارد تا نیروی کار را با همکاری آموزش فنی و حرفه ای در رسته های مورد نیاز کارفرمایان آموزش دهیم.

وی یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین برای سال ۹۹ ایجاد چهار هزار و ۸۸۳ شغل را برنامه ریزی کرده است که با تامین ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار