مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: باسوادی مهم‌ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که سطح عقلانیت یک جامعه تا چه اندازه‌ای است.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 07 September 2020
باسوادی مهم‌ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه است

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان، افزود: برآورد‌های اجتماعی نشان داده که رابطه معناداری بین بی‌سوادی و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و هراندازه بی سوادی گسترش یابد، میزان بزهکاری نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: کم سوادی و بی سوادی والدین یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان و بازماندگی از تحصیل بوده و راهکار‌های مقابله با این معضل اجتماعی باید شناسایی و مورد توجه قرار بگیرد.

بیدخام تصریح کرد: به لحاظ اهمیت موضوع سوادآموزی در مکاتبه‌ای با فرمانداران شهرستان‌های استان قزوین به عنوان رؤسای پشتیبانی سواد آموزی بر لزوم برگزاری مستمر نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌ها تأکید شده است.

بیدخام خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود آموزش و پرورش برای شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی مراکز یادگیری محلی در سطح استان از طریق روحانیون مستقر در مناطق روستایی، دهیاری‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی اقدام کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به مصوبات نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری با موضوع مقابله با بی‌سوادی، یادآور شد: به لحاظ اهمیت موضوع و ایجاد بستر‌های لازم برای تحصیل بازماندگان از تحصیل لازم است که اداره کل آموزش و پرورش تدابیر لازم را پیش بینی کند.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار