با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد؛
کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان گفت: این خوابگاه دخترانه که از نیازهای ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوده با رویکرد مدیریت سبز و سازگار با محیط زیست ساخته می شود.
کد خبر: ۹۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 21 December 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت خوابگاه دخترانه دانشگاه فرهنگیان یاسوج با حضور جمالی سرپرست  معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار، کرمی مدیر کل نوسازی مدارس استان، زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش ، بنام مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز و جمعی از مسولان استانی برگزار شد.
کرمی مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: این خوابگاه دخترانه که از نیازهای ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوده در زمینی به مساحت  4000متر مربع بازیر بنای 3311 متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد  700 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی _اسناد خزانه اسلامی احداث می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان عنوان داشت طی یکسال اخیر این دومین خوابگاهی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده است و این امر نشان دهنده اهتمام ویژه اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به خوابگاه دخترانه و پسرانه است که از اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان به لحاظ ورود دانشجویان از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف محسوب میشد .
 کرمی خاطرنشان کرد با توجه به اینکه سیاست های سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در اجرای پروژه‌ها استفاده از مدیریت سبز میباشد افزود: این خوابگاه در راستای همین سیاست، به عنوان اولین خوابگاه سبز کشور طراحی و اجرای آن آغاز شده است.
کرمی گفت: پلان این ساختمان به گونه ای طراحی شده  که در طول روز حداکثر استفاده از نور طبیعی در آن مورد استفاده قرار میگیرد و تامین انرژی برق این خوابگاه شبانه‌روزی از انرژی خورشیدی می باشد.
کرمی عنوان کرد: سیستم دفع فاضلاب این پروژه طوری طراحی شده که از آبهای حاصل از فاضلاب به وجود آمده، جهت استفاده از آبیاری فضای سبز و همچنین امکان برگشت به ساختمان جهت استفاده در سیفون های سرویس بهداشتی امکان پذیر می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار